ארנון בר דוד
ארנון בר דודצילום: אגף הדוברות בהסתדרות

הממונה על השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר, קובי בר נתן, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ויו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, חתמו הערב (רביעי), על הסכם קיבוצי עבור מתכונת עבודה בחירום ייחודית לאחים והאחיות בשבועות הקרובים.

ההסכם מאפשר את שינוי מתכונת העבודה של צוותי האחים והאחיות לפי צרכי בית החולים ומבטיח כי כתוצאה מהשינוי לא תהיה כל פגיעה בהשתכרותם.

במסגרת מתכונת העבודה הייחודית, במחלקות בתי החולים בהן יוחלט להפעיל הסכם זה, האחים והאחיות של בתי החולים יעברו לעבוד במשמרות של 12 שעות בכדי להבטיח הפרדה מלאה לקבוצות של האחים והאחיות בכל מחלקה ובכל משמרת.

הסיכום יהיה תקף עד ליום ה-30.4.2020, והצדדים, מתוך דיאלוג ושיתוף פעולה, יפעילו שיקול דעת במידת הצורך האם להאריכו או לבצע בו שינויים והתאמות בהתאם לשינויים בשטח.

כמו כן, סוכם שהצדדים יתכנסו עד 60 יום מתום ההכרזה על מצב החירום ויסדירו רטרואקטיבית את התשלום עבור ימי הבידוד והאשפוז של האחיות והאחים שנחשפו לחולה קורונה במסגרת עבודתם.

הממונה על השכר, קובי בר נתן, אמר כי "בזמנים אלה חשוב יותר מתמיד לוודא כי הצוותים הרפואיים יכולים להמשיך לפעול כנדרש במתן הטיפול הרפואי ולתת בטחון ויציבות לצוותים. אני רוצה להודות לאילנה כהן ולארנון בר דוד על העבודה הקשה שהובילה להסכם חשוב זה בעת החירום בה אנו מצויים, כמו כן אבקש לחזק את ידיהם של כלל הצוותים הרפואיים העושים לילות כימים במטרה לסייע לחולים והמטופלים"

ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות, הוסיף כי "האחים והאחיות עושים מלאכת קודש והם ניצבים בחזית לילות כימים. יש חשיבות רבה לתת לצוותים הרפואיים את הגיבוי הנדרש ובפרט בשעת החירום בו המדינה נמצאת. ברצוני להודות ליו״ר הסתדרות האחיות אילנה כהן ולממונה על השכר קובי בר נתן על האחראיות שגילו בכדי שנוכל לחתום על הסכם חשוב זה".

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות והאחים בישראל, סיכמה ואמרה כי "האחיות והאחים נמצאים היום בחזית המאבק במגפת הקורונה ופועלים ימים ולילות על מנת לתת טיפול ראוי לאזרחי ישראל. ההסכם בחירום שנחתם הערב נועד לאפשר לאחיות והאחים פעילות בצוותים רפואיים אורגניים על מנת לצמצם ככול שניתן את הסיכון להדבקה וגיבוי כלכלי של המדינה על מנת ששכרם לא יפגע כתוצאה מכך. אנו נמשיך ונפעל על מנת להסדיר את התשלום עבור ימי הבידוד והאשפוז של האחיות והאחים שנחשפו לחולי קורונה במסגרת עבודתם. אנו מודים לכל האחים והאחיות במערכת הבריאות על התגייסותם המוחלטת מתוך שליחות לאומית למען בריאותם של אזרחי ישראל."