המלחמה בקורונה
המלחמה בקורונהצילום: איסטוק

ארה"ב מעלה שלב במלחמה במפיצי נגיף הקורונה. תזכיר רשמי של משרד המשפטים האמריקאי ממליץ להעמיד לדין בגין "פעילות טרור" אנשים שינסו להפיץ באופן מכוון את הנגיף הקטלני.

לדברי סגן התובע הכללי ג'פרי רוזן "הוירוס עונה להגדרה "נשק ביולוגי" ובתדריך שהפיץ לכל גורמי הביטחון בארה"ב הוא טוען כי "כל מי שיפיץ אותו במכוון עובר על תקנות המלחמה בטרור של ארה"ב.

איומים או נסיונות להשתמש בוירוס הקורונה כנשק נגד אמריקאים לא יתקבלו בסובלנות. עלינו לעשות כמיטב יכולתנו על מנת להגן על זכויותיהם ובטיחותם של האמריקאים בזמנים הקשים האלו".

רוזן גם פירט שורה ארוכה של נסיונות הונאה ופשעים הקשורים לנגיף הקורונה שבוצעו על ידי אזרחים שהציעו למכירה מסיכות לא תקינות, ואפליקציות לעדכונים על הקורונה שהתגלו כמכילות תוכנות זדוניות ווירוסים מזיקים.

גם התובע הכללי וויליאם באר הורה לשלטונות החוק בארה"ב לפעול בתקיפות נגד אזרחים המנסים לנצל את בהלת הקורונה לרווחים מהירים בדרכי מרמה, לרבות מכירת "תרופות" מזוייפות והודעות מאנשים המציגים את עצמם כאנשי מערכת הבריאות ומנסים לסחוט כספים בדרכי מרמה מאזרחים רגילים.

"המגיפה מסוכנת מספיק גם ללא מעשי עוולה של אנשים המבקשים להרוויח מפאניקה ציבורית. לא ניתן לסבול התנהגות כזו ואנו נדאג להעמיד לדין את כל מי שיפעל כך", כתב באר. בארה"ב מתו עד היום 1032 בני אדם, כאשר מעל 68 אלף נדבקו במחלה.