בוליביה
בוליביהצילום: ISTOCK

23 מטיילים ישראלים יצאו היום (חמישי) מבוליביה לסאו פאולו, ומשם המריאו לישראל.

המטיילים נאספו במטוס פרטי שתואם על-ידי איש קשר של שגרירות ישראל בברזיל מחמש נקודות שונות ברחבי בוליביה לעיר סנטה קרוז, ומשם המריאו במטוס של צבא בוליביה לשדה התעופה בסאו פאולו בדרכם לארץ.

מדובר באחד המבצעים המורכבים ביותר של משרד החוץ בניסיון להחזיר מטיילים ישראלים לארץ, שכלל תיאום עם גורמים ממשלתיים וצבאיים בברזיל ובוליביה, שרק בחודש נובמבר האחרון חודשו עימה היחסים הדיפלומטיים.

במשרד החוץ מתארים כי המבצע יצא לפועל לאחר ''חשיבה מחוץ לקופסה'' ומציאת פתרון יצירתי לחילוץ המטיילים, התגברות על הסגר שהוטל על המדינה והכל במטרה להחזיר את הישראלים לארץ.

המטיילים הישראלים הם הקבוצה הראשונה של מטיילים זרים שהורשו לעזוב את בוליביה מאז הטלת הסגר.

שר החוץ ישראל כ''ץ אמר כי ״איסוף המטיילים הישראלים מכל רחבי בוליביה והטסתם במטוס של צבא בוליביה לברזיל ומשם לישראל הינו מבצע יוצא דופן שמוכיח את נחישותם של אנשי משרד החוץ לסייע לישראל ברחבי העולם.

''הנחתי את עובדי משרד החוץ לעשות ככל שניתן על מנת לסייע לישראלים לשוב לארץ, בתקופה קשה זו של משבר הקורונה, והיום ראינו את יכולות המשרד ואת חשיבות הקשרים שיוצרים הדיפלומטים הישראלים ברחבי העולם לטובת כל אחד ואחד מאזרחי ישראל. ברכות חמות לשליחי המדינה באמריקה הלטינית ולעובדי משרד החוץ בארץ שליוו את המבצע לכל אורכו. זו רוח הערבות ההדדית המאפיינת את ישראל״, הוסיף כ''ץ.

נציין כי מעבר למטיילים הישראלים, ישראל סייעה גם למטיילים מסינגפור, הונגריה, אוסטרליה, ברזיל וקנדה לצאת מבוליביה. מטיילת גרמניה שהייתה בעיר קוצ'במבה הועברה ע"י המטוס הפרטי לסנטה קרוז ומשם תמשיך במטוס גרמני לארצה.

השגרירים מבקשים: תחזרו לישראל