בנט
בנטצילום: תקשורת שר הביטחון

כלל ראשון בשדה הקרב: לא מחליפים סוס מנצח. לא בתחילת המלחמה, וודאי שלא במרכזה. יעיד על כך ראש ממשלה אחד, בנימין נתניהו, שמצליח להישאר בתפקידו כל כך הרבה שנים רק בשם העיקרון המקודש הזה.

בשעות אלו הולכת ומתהווה ההיסטוריה המיוחלת לנגד עינינו - קץ הפלונטר הפוליטי המלווה אותנו מזה שנה תמימה ובאמצעות פירוק כחול-לבן והקמתה הצפויה של ממשלת האחדות.

המהלך הזה מתגבש על פי כל המפרט הטכני שהתוו מראש בגוש הימין: שמירה על שלמות גוש הימין ואי פגיעה בסמלים החשובים לו. זו היתה מטרת העל ולאורו הוא הלך שלש מערכות בחירות כגוש מאוחר ומלוכד אחד.

אחד הסמלים המרכזיים בגוש הימין, אם לא המרכזי שבהם, הוא השר נפתלי בנט במשרד הביטחון. הצבתו במשרד הביטחון הוכיחה עצמה לבחירה המיניסטריאלית הטובה ביותר בשנה האחרונה: השקט הביטחוני היחסי בעת האחרונה לא נקנה בחינם.

רשימה חלקית של הישגי נפתלי בנט מתפקידו כשר הביטחון: בנט מוביל את המערכה הסיזיפית והשקטה מול נגיף הקורונה. אולי יגיע יום וניתן יהיה לחשוף כיצד מנהלים בימים אלה אנשי הצללים של מערכת הביטחון ברחבי העולם את מבצעי הרכש האמיצים כדי להשיג ציוד רפואי.

במסגרת המאבק בקורונה, בנט יזם והקים את כל מערך הבידוד הקהילתי; יזם ודוחף כעת להגדלת מסת הבדיקות ומגלה דומיננטיות מופלאה בכל הנוגע לסעיפים המקצועיים סביב המלחמה בנגיף הקטלני.

בימים כתיקונם, יזם נפתלי בנט את מבצע ״משמרת הזהב״; יזם את המרדף אחרי כספי מחבלים, השתיק את עזה; אישר שכונה בחברון; פתח מערכה על שטחי סי ובמילים פשוטות, עשה ב-4 חודשים מה שקודמיו לא עשו ב-4 שנים.

אולם כעת, במסגרת הדיונים סביב הרכבת ממשלת האחדות המסתמנת כבר נעשים ניסיונות להזיזו מתפקידו ולטובת הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.

מדובר במהלך הזוי ומסוכן. בהחלפה של בעיה קשה אחת ביצירת טעות קשה לא פחות. אנחנו באמצע מלחמה. אסור להחליף את הגנרל הטוב מכולם.

ברוח זו התבטא לפני שעה קלה עיתונאי 'ישראל היום' יהודה שלזינגר: "אחד הדברים הקריטיים שצפויים לקרות בממשלת האחדות המסתמנת היא שנפתלי בנט, שעושה עבודה מעולה, חשובה, יצירתית ונותן אכבר טיפול בעניין הקורונה צפוי לעזוב את תפקידו בדיוק בתקופה הזאת. הזיה", צייץ בדף הטוויטר.

עדיין לא מאוחר. על נתניהו להימנע מהמהלך ההזוי והמסוכן הזה.