מנכ"ל אינטרנט רימון יריב פאר: המצב גורם לעומס אבל האינטרנט חזק

מנכ"ל אינטרנט רימון מספר לערוץ 7 על הקפיצה העצומה בביקושים לשירותי רשת בעקבות ההגבלות על אזרחי ישראל.

ניצן קידר , ב' בניסן תש"פ

עומס על הרשת. אילוסטרציה
עומס על הרשת. אילוסטרציה
צילום: יח"צ אינטרנט רימון

בימים שבהם כולנו יושבים בבית עקב התפשטות הקורונה אנחנו נזקקים הרבה יותר לשירותי האינטרנט כדי להמשיך את העשייה היומיומית וכדי ''להעביר'' את שעות הפנאי הרבות.

מנכ"ל אינטרנט רימון, יריב פאר, מסביר בשיחה עם ערוץ 7 כיצד התקופה הנוכחית משפיעה על תעבורת הרשת.

"בוא ננסה להמחיש כיצד בדיוק פועלת הרשת", הוא אומר. ''נסו לדמיין מאגרי מים בלתי נגמרים כשיש מכונות שיודעות לייצר מים בטעמים שונים. המים האלה זורמים בצינורות כאשר ספקי האינטרנט כמונו – ובמיוחד אנחנו שעושים זאת באופן מסונן – שואבים מכל מכונה שמייצרת את אותם מים בטעמים ומעבירה אותם בצינורות לצרכנים".

"הנמשל של זה הוא שאין מגבלה של ייצור תוכן באינטרנט. מה שמתרחש כעת, ברמה העולמית ולא רק בישראל, הוא שיש עלייה דרמטית בביקושים. זאת בגלל שברבות מהמדינות המשק נכנס להשבתה מלאה או חלקית, הילדים בבית, אנשים עובדים מהבית ואז בבת אחת עולה הביקוש ונוצר עומס בצינורות.

''אין באמת בעיה של אינטרנט שייגמר, אלא של צווארי בקבוק, כאשר על ספק אינטרנט כמונו לדאוג שהמשאבות שלו יעבדו בהספק מלא וזה מה שאנחנו עושים כאן כבר שלושה שבועות מסביב לשעון. רכשנו עוד שרתים בדרכים לא דרכים כדי להגדיל את יכולות הרשת שלנו. תוכניות עבודה של שנתיים התרחשו כאן בשבועיים כדי לבנות מערכות שבדרך כלל בונים בשבועות – תוך ימים".

לדבריו, המערכת של אינטרנט רימון יציבה וזמינה. ''הגדלנו את רוחב הפס בערך פי שניים והצריכה עלתה במימדים בלתי נתפסים. צווארי הבקבוק נוצרים בעיקר בבתים. אנשים יושבים בבית, רוב בני הבית – לפעמים חמישה או שישה – מחוברים לאינטרנט ואז הצינור שמחובר לבית לא תמיד מסוגל להעביר את התוכן הזה ונוצרת איטיות ברמת הבית או ברמת השכונה.

''בסך הכל אנחנו מתחילים להתייצב ברמת הצריכה אך על מספרים מאוד גבוהים. אין ספק שהרשת תשרוד, יש עומסים גדולים על ספקי התוכן והגדולים שבהם – כמו נטפליקס – מבקשים מהם להוריד את עוצמת השידור כדי שירד גם רוחב הפס הנדרש עבורם ויפנה עבור אחרים".

דפוסי השימוש גם הם משתנים בימים אלה. "בדרך כלל ה'פיק' של הרשת הוא בין השעות שמונה לעשר בערב. בשבועיים האחרונים זה מתחיל בסביבות 11 בבוקר הצריכה מתחילה לעלות ומגיעה לשיאים וזה נמשך עד עשר בערב. זה מתאים למצב שאנשים בבית והאינטרנט משמש אותם לכל תחומי החיים – מעבודה ועד פנאי".

הוא מוסיף בחיוך ש"מי שבינתיים נותן כאן את הטון וזה מעניין הם ההצהרות של ראש הממשלה בנושא הקורונה. כשהוא מדבר יש צריכת שיא ולפחות בכל מה שקשור לרשת האינטרנט הוא בהחלט מוביל ואטרקטיבי".

החברה בראשה עומד פאר מתמחה בשירותי הגנה באינטרנט, השאלה היא אם הם נדרשים בימים שכולם סביב הרשת. "בהחלט זה יותר מאתגר כי הילדים בבית וכל אחד מחפש עבורם פתרון תעסוקה. בנוסף ההורים נוכחים יותר. עם זאת, אנחנו רואים ביקוש אדיר לשירות שלנו. אנחנו מאפשרים קודם כל לתת רשת נקייה, במיוחד בזמנים בהם הילדים ברשת מסביב לשעון. צריך לשמור לא רק על בריאות הגוף אלא גם על בריאות הנפש.

''הורים שרוצים להיעזר בשירות שלנו להגבלת השעות ושהבית יעבור לקריאת ספרים או למשחקי קופסה עושים זאת ואנחנו יודעים שיש הרבה לקוחות שמעוניינים דווקא בימים האלה בשירותים הללו".

"חשוב להדגיש שאנחנו מוגדרים כמשק לשעת חירום ומחוייבים לתת שירות באופן רציף. לפי הנחיות משרד הבריאות כתשעים אחוזים מהנציגים עובדים מהבית ומחוברים דרך מערכות עבודה מרחוק כדי להמשיך לתת ללקוחות שירות. אנחנו מגייסים ברמה היומית עובדים זמניים כדי להתגבר על קצב הביקוש לעזור ללקוחות להתחבר לרשת. בגלל המצב וההבנה שהשירותים נדרשים, אפשרנו ללקוחות להצטרף ללא תשלום למשך חודשיים, אם ירצו להישאר נשמח ואם לא נבין. נערכנו לכך כמובן מבחינת שירות", מסכם פאר.


הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il