הממשלה שוקלת לבצע סגר מלא בישראל למשך שבוע כדי לבלום את התפשטות נגיף הקורונה.

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר "אני חושב שנכון לעשות החמרה נוספת. במקום לחכות לזה שיהיו הרבה מתים, ואז פתאום כולם יתעוררו ויגידו שאז צריך לעשות, אז כדאי לעשות את זה מהראש".

כלומר ללכת לסגר, זה מה שאתה מציע?
"כל הזמן אנחנו בישראל מקדימים מעט את מה שקורה, גם מקדימים את העולם וגם את מה שקורה, ואני חושב שצריך להמשיך במדיניות הזאת. זה קשה, כי בעצם אומרים, 'יש פה יחסית מעט נפטרים, יחסית מעט חולים, אז אולי מספיק מה שעשינו' - אבל אם מסתכלים קדימה, אז בהחלט יש סיבה לדאגה ויש סיבה לעשות צעדים יותר קשים'".

המנכ"ל שלך אמר שהשבועיים הבאים הם קריטיים, למה?
"בעצם אנחנו נמצאים עכשיו במצב שיכול להיות לפני פריצה, זאת אומרת, היות שמספר החולים צפוי להכפיל את עצמו כל 3 או 4 ימים, ככה קורה לפחות במקומות אחרים, אצלנו זה קצת יותר לאט, וזה כנראה בגלל צעדים שאנחנו עושים, אבל בשבועיים יכולות להיות 3-2 הכפלות כאלה, ואז אנחנו באמת נהיה במצב פחות טוב. לכן, צריך לראות אם אנחנו באמת ממשיכים להכפיל בקצב גבוה, או שאנחנו מצליחים ליישר את העקומה".

אין לך שום דבר אופטימי להגיד לי?
"הדבר האופטימי שאני יכול להגיד שבסך הכול אם אנחנו נעשה את הצעדים הנכונים - נצליח. זאת אומרת יש לנו פה בעיה, יש פתרון שנמצא, זה לא יפתור לגמרי את הבעיה, אבל יקל אותה, ואנחנו פשוט צריכים לממש אותו".

ליל הסדר מתקרב, מה יהיה? אנשים יצטרכו להיות בבתים לבד? בלי נכדים, בלי ילדים?
"אני מאוד מוטרד ממה שיקרה עם הפסח, קודם כל מהבחינה האפידמיולוגית, זאת אומרת יש גם לא רק את פסח, אלא את כל תהליך ההכנה לפסח, כבר הוצאנו הנחיות ואנחנו בתיאום גם עם רבנים במגזרים השונים כדי שננחה את הציבור איך להכין את הפסח, זה שלב ראשון, שזה הולך לקרות מעכשיו ועד פסח. והשלב השני, פסח עצמו, יש פה פוטנציאל סיכון מאוד גבוה. בפסח רגיל יש הרבה מאוד תנועה, טיולים, ומפגשים בין משפחות, אנחנו פשוט נצטרך לצמצם את זה, אין מה לעשות.

''כדי להגיע לפסח הבא בשלום, אז צריך את הפסח הזה לעשות כמה שיותר מצומצם, וכולל גם בלי הסבא והסבתא לצערנו. גם במשפחה שלי זה ככה וגם ככה במשפחות אחרות".

אם זה המסר, אז לא נותר לנו אלא לקוות שהימים האלה ייגמרו מהר ככל שניתן.
"אני בהחלט מדגיש שאנחנו יכולים באמת להשתלט. פסח זה אתגר, אבל אם אנחנו נראה שיתוף פעולה והפנמה של מה שצריך לעשות, אז בהחלט יש לנו סיבה לאופטימיות".