זושא ברנדווין תועד בירושלים יום לפני היעלמותו
זושא ברנדווין תועד בירושלים יום לפני היעלמותוצילום: מצלמת אבטחה

למרות שבימים האחרונים נמצאו פרטי לבוש השייכים לזושא ברנדווין הנעדר מתחילת חודש מארס קיבלה המשפחה החלטה כי לאור משבר הקורונה יצומצמו מאמצי החיפוש.

בהודעה שהוציאה למתנדבים הרבים שהגיעו לשטח בימים האחרונים נאמר כי "בשל כניסת צו ההגבלות למלחמה בנגיף הקורונה לתוקפו ועל אף שנותרו לנו משימות סריקה שטרם בוצעו, אנחנו נאלצים בלב כבד, להחליט על צמצום משמעותי של מאמצי החיפוש החל ממחר. איננו רוצים לגרום חלילה להדבקתכם ובכוונתנו להימנע ככל הניתן, מהפרה נרחבת של הצו".

המשפחה הוסיפה כי בימים הקרובים תנסה לבצע את משימות האיתור, "מתוך תחושה חזקה של בטחון בגיבוי ובערבות ההדדית שהמשפחה מקבלת מכם המתנדבים, לאורך כל התקופה הלא פשוטה שעוברת עליה".

יש לציין כי בימים האחרונים התקיימו לראשונה צלילות בגבים אשר בתוואי נחל דרגות ע״י צוללני יחידת להבה של כוחות הכבאות והצלה לישראל כאשר לצד אלו המשפחה קיבלה היתר ראשון מסוגו להוריד קיאק פרטי למים ע״מ לסרוק את קו החוף של ים המלח.

במקביל לחיפושים החלה המשפחה בגיוס מימון המונים כדי להתמודד עם ההוצאות. המשפחה רכשה מכשור וציוד מקצועי שעד כה סופק על ידי מתנדבים והכוחות המקצועיים.