רם בן ברק
רם בן ברקצילום: קובי ריכטר/TPS

ח"כ רם בן ברק, איש מפלגת ''יש עתיד'', סיפר כי ראש מועצת שומרון יוסי דגן היה אחד מהאחראים לפיצול מפלגת כחול לבן ולמינוי בני גנץ ליו"ר הכנסת לקראת הקמת ממשלת אחדות.

בראיון לאודי סיגל ודני סידס בתכנית "גומרים הולכים" ברדיו תל אביב, סיפר בן ברק כי צוות המשא ומתן של ''כחול לבן'' הופתע מהמהלך וכלל לא ידע עליו.

''אני חושב שזה בושל במקום אחר. אני שמעתי שראש מועצת שומרון יוסי דגן בישל את זה", אמר בן ברק. אודי סגל שאל עם מי דגן דיבר, ובן ברק ענה כי ראש מועצת שומרון שוחח עם אנשים בליכוד ועם בני גנץ או אנשים הקרובים לגנץ.

''אני חושב שבני גנץ עשה טעות קשה וחסרת תקדים שתעלה לנו בעוד שנים קדימה", האשים ח''כ בן ברק.

בסוף השבוע האחרון דווח בערוץ 7 כי ראש המועצה האזורית שומרון דגן שכנע בכירים בליכוד להכריז על תמיכת המחנה הלאומי במועמדות של גנץ ליו"ר הכנסת, וכך לדחוק לפינה את גוש השמאל-מרכז ולהציגו כמי שמכשיל אחדות.

הוא הסביר לבכירי הליכוד כי מהלך שכזה יהפוך את גנץ לדומיננטי בסיעת כחול לבן וגם יקרב בין הימין לשמאל ויאפשר את האצת המגעים לממשלת אחדות.

לאחר שהודיע בני גנץ שיתמודד לתפקיד יו"ר הכנסת, שוחח דגן עם בכירים בליכוד כדי לשכנע אותם לתמוך במועמדותו. דגן גם הסביר שאם מאיר כהן מ''יש עתיד'' יבחר לתפקיד, הדבר עלול להציג את הליכוד כ'מפסידן' ולזרוע בציבור תחושה של הפסד טוטאלי בימין.

בסופו של דבר השתכנעו בליכוד שכדאי לתמוך במועמדותו של גנץ והוא אכן נבחר לתפקיד בתמיכת 74 חברי כנסת ושרים.