משה בר סימן טוב
משה בר סימן טובצילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התריע מפני התפשטות נגיף הקורונה בימים הקרובים, בהם ישראלים רבים מתכוננים לחג הפסח.

"אנחנו ניצבים לפני חג הפסח - והרי רק עכשיו אנחנו סופגים הרבה תחלואה שנוצרה בפורים. התנהגות לא נכונה של הציבור ימים לפני החג וגם בחג עצמו, תהיה הרסנית וקטלנית", אמר בר סימן טוב.

בראיון להילה קורח בחדשות 13 הזהיר בר סימן טוב: "אם אנשים יצאו לרחובות כדי להיערך לחג, או ייפגשו עם חברים ובני משפחה, נגיע למקום רע מאוד מבחינת התחלואה. האינטראקציה בין האנשים היא שמחוללת את המגפה ולכן אנחנו כל כך חוששים מהימים הקרובים".

מנכ''ל משרד הבריאות נשאל לגבי היערכות מדינת ישראל מבחינת הציוד המותאם, וסיפר: "אנחנו עובדים מאוד קשה כדי להשיג את כל מה שצריך. זהו מאמץ מרוכז ששותפים לו כל היחידות - משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, משרד החוץ.

''גם בנימין נתניהו מפעיל קשרים אישיים שלו עם מנהיגים אחרים ופותח לנו דלתות מאוד חשובות. אנחנו במלחמה גלובלית על כל מסכה, כל חלוק, כל סרבל וכל מטוש. זה המצב שבו אנחנו נמצאים".

"אנחנו עובדים מאוד קשה כדי שלא יהיה צפוי חוסר - אבל רואים שיש חוסר גם במקומות אחרים. אנחנו לא ישנים בלילה כדי שלא יהיה חוסר לצוות הרפואי ולכל מי שבבתי החולים. זו מטרה עליונה מבחינתנו ואנחנו מפעילים את כל הכוחות שלנו כדי שנצליח לעשות את זה".

בר סימן טוב התייחס לתקלה בבדיקות הקורונה אשר גרמה לעיכוב במתן תשובות המעבדה. "עלינו בקצב הבדיקות בצורה מאוד מהירה, וגם במספר המעבדות - ממספר בודד של מעבדות הגענו ל-25 כאלה שעובדות במקביל", טען, "לא רצינו לעכב את פתיחת המעבדות ואת העלייה בקצב הבדיקות עד שנחבר בין המעבדות, כך שעבדנו באופן מבוזר ומכאן נוצר הפוטנציאל לטעות".

לדבריו, משרד הבריאות עובד יחד עם "כל הכוחות הכי חזקים במדינה - הכול כדי לסדר את הנתונים ולהבטיח שדבר כזה לא יקרה שוב. נבדוק את עצמנו גם אחורה. אלה דברים שעל אף שהם מצערים - טבעי שהם קורים כשעובדים בקצב כזה מהיר".