אלונה ברקת
אלונה ברקתצילום: פלאש 09

הפעם זה לתמיד? רעידת אדמה בכדורגל הישראלי. התפשטות נגיף הקורונה והמשבר העולמי האדיר שהביא איתו, גרם היום (ראשון) לבעלים של הפועל באר שבע אלונה ברקת להודיע על עזיבת המועדון, הפעם ככל הנראה לתמיד.

ברקת הודיעה להנהלת המועדון מבירת הנגב אותו הביאה לזכיה באליפות המדינה בכדורגל שלוש פעמים רצופות, כי היא מעבירה את כל זכויות הניהול של המועדון לנאמנות בידיו של עו״ד יצחק יונגר, זאת בשל מחאת השחקנים נגדה.

מחאת השחקנים נגד הבעלים הגיעה לאחר שאלה סרבו לקצץ בשכרם, דבר אשר התבקשו לעשות לאור המשבר הכלכלי שהביא איתו הנגיף המידבק.

לדברי ברקת והמועדון מבירת הנגב, "ההחלטה התקבלה לאחר שהשחקנים סירבו לקצץ בשכרם ובכך דחו למעשה את תכנית החירום שגיבש המועדון להתמודדות עם משבר הקורונה".

ברקת שכזכור כבר עזבה בעבר את המועדון האדום מבירת הנגב, כשהתמודדה בבחירות מועד א' ברשימת הימין החדש בו הוצבה במקום השלישי וחזרה לאחר שנכשלה חרוצות, אמרה כי תעמוד בכל התחייבויותיה הכספיות עד גמר העונה הנוכחית.

על פי תוכנית החירום שהגתה ברקת יחד עם ראשי המועדון, הייתה אמורה זו לתת מענה לקריסה הצפויה בהכנסות המועדון בעונה הבאה בשיעור של כ-50% ובהיקף כספי של מעל 20 מיליון שקלים, זאת בנוסף להפסדים כבדים שנגרמו כבר בעונה הנוכחית, כתוצאה משיתוק הפעילות בישראל.

במסגרת התכנית, אלונה ברקת התחייבה לספק רשת ביטחון בהיקף של 20 מיליון שקלים מכיסה לעונה הבאה, במקביל להסכמה לקיצוץ של 30% בשכר השחקנים וביצוע קיצוץ רוחבי לכל עובדי המועדון מעתה ועד סוף העונה הבאה.

כמו-כן נקבע, כי שכרם של עובדים ושחקנים המשתכרים מתחת לשכר הממוצע, לא ייפגע.

בבאר שבע אמרו כי "חשוב להדגיש, שבתכנית החירום יש סעיף המאפשר את הקטנת הקיצוץ בשכר העובדים והשחקנים, במסגרתו 30% מההכנסות העודפות יוחזרו לעובדי ושחקני המועדון. כך שמדובר בתכנית הוגנת ומאוזנת".

השחקנים שסרבו להגיע להבנות עם ברקת, אף שכרו לשם כך עו"ד, דבר שהתקבל בזעם רב אצל ברקת וראשי הנהלת המועדון שבסופו של דבר הביאו לעזיבתה את המועדון באופן סופי לאחר 14 שנים בהן עמדה בראשו.

אלונה ברקת אמרה היום עם קבלת ההחלטה: "זהו יום עצוב עבורי. עשיתי כמיטב יכולתי לגבש תכנית חירום מוסכמת להצלת המועדון, אך חוסר הסכמתם של השחקנים להצטרף לתכנית איננה מותירה לי אופציה אחרת. אני מודה מכל הלב למועדון, לאוהדים, למאמנים ולשחקנים על 14 שנים מופלאות ומאחלת למועדון הצלחה בהמשך הדרך".