רוביק דנילוביץ'
רוביק דנילוביץ'צילום: הדס פרוש, פלאש 90

קורבן ראשון בספורט הישראלי של נגיף הקורונה. משבר נגיף הקורונה ההולך ומתפשט בכל רחבי העולם הביא איתו היום (ראשון) קורבן ראשון בספורט הישראלי.

לא מדובר חס וחלילה במוות אלא בעזיבתה הפתאומית והמפתיעה של הבעלים אלונה ברקת את מועדון הכדורגל הפועל באר שבע לאחר 14 שנים שעמדה בראשות המועדון מבירת הנגב.

ברקת שכבר עזבה את המועדון לפני כשנה וחזרה אליו לאחר שנכשלה כישלון חרוץ בניסיונה להשתלב בפוליטיקה הארצית כשהוצבה במקום השלישי ברשימת 'הימין החדש' בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד, איימה גם בתחילת דרכה במועדון האדום מבירת הנגב לעזוב כאשר אוהדי הקבוצה פגעו במאמנה דאז, גיא עזורי והורידו אותו מהכביש לאחר הפסד הקבוצה.

מאז האוהדים הדרומיים התמתנו, אלונה השקיעה כספים רבים וההצלחה הגיעה גם כן כשבאר שבע זכתה תחתיה בשלוש אליפויות רצופות, פעמיים בתואר אלופת האלופים, סגנית מחזיקת הגביע והדובדבן שבקצפת - שלב 32 הקבוצות הטובות בליגה האירופית.

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע ומי שאוהדי באר שבע נשאו עיניים אליו כמי שיכול לעצור את ברקת מלעזוב באופן שכזה בשל מחאת השחקנים נגדה וסירובם לקצץ בשכרם, הגיב על ההודעה המפתיעה של ברקת כשאמר "הופתעתי מאוד לקבל טלפון מנשיאת מועדון הכדורגל הפועל באר שבע גב׳ אלונה ברקת, שהודיעה לי על העברת הקבוצה לאחריותו של נאמן. לדבריה ברקת עשתה כל מאמץ לקדם תוכנית הבראה למועדון בעקבות המשבר הכלכלי העולמי הקשה שפוקד אותנו. לטענתה, היא לא זכתה לשיתוף פעולה מצד השחקנים".

עוד אמר ראש העיר דנילוביץ' כי "הצעתי את עזרתי בגישור בין הצדדים, אך לצערי נמסר לי שההחלטה שהתקבלה היא סופית ולא ניתנת לשינוי. צר לי מאוד על כך ועצוב לי! נצטרך מיד לכשיחלוף משבר הקורונה, לבחון את ההשלכות לכך. כרגע, כולנו עסוקים בהצלת חיי אדם!".

גם יו"ר מנהלת הליגות בכדורגל, ארז כלפון הגיב בתדהמה לנוכח הודעתה של ברקת כשאמר: "הצטערתי מאוד לשמוע את ההודעה של מועדון הכדורגל הפועל ב"ש על עזיבתה של אלונה ברקת. זו אבידה גדולה לכדורגל הישראלי ולהפועל ב"ש, במיוחד לאחר שהצעידה את המועדון להישגים ספורטיביים גדולים".

"כל העולם עובר כרגע משבר כלכלי בריאותי גדול, וראוי היה שהשחקנים היו מאמצים את התוכנית שפרסמה אלונה להצלת המועדון. אני מתכוון לעשות כל שביכולתי על מנת שתחזור בה מהחלטתה", הבטיח כלפון.