ברי סחרוף
ברי סחרוףצילום: Miriam Alster/Flash90

חדשיר | רפא צירי | אמנים שונים

אחד מפיוטי הרפואה היפים והמושרים ביותר הוא יצירתו של הפייטן רבי רפאל ענתבי, שמוכרת מבתי הכנסת בשעת עלייתו לתורה של מי מקשישי או מחולי הקהילה, בימים שעוד היו מתקהלות קהילות בבתי הכנסת ויותר מזה – שהיו החולים רשאים להשתתף בתפילה.

בהפקה יפהפייה של ארגון 'קו לחיים', ארגון המסייע לישראלים חולים כבר כשלושים שנה, נאור כרמי, האיש שכבר הוכיח אינספור פעמים שצבעוניות היא הצבע היפה ביותר ושמגוונים קוליים ומוזיקליים מנוגדים עולה הגוון המשובח ביותר, בחר בשישה זמרים הסותרים לכאורה זה את זה, והפיק מהם ערבות אוזן נדירה ומרוממת נפש.

עקיבא תורג'מן, אריאל זילבר, ברי סחרוף, חנן בן ארי, עמיר בניון וליאור אלמליח חוברים באחדות נהדרת לשיר התפילה העתיק לרפואה, בימים של כמיהה עולמית לרפואה וכמיהה לאומית לאחדות, אחדות שכבר הספיקה לתת אותותיה במישור הפוליטי בימים שמאז צאת השיר.

שנהיה בריאים!

חדשיר | רפא נא | יונתן שיינפלד

מרפואה לרפואה – אין כמו בידוד כפוי ואגרסיבי למיצוי היצירתיות של אמני העולם. כך גם קרה לשיינפלד הצעיר, ילד הפלא המחונן שמאז שנישא, בגר ועבר למגרש של הגדולים, מפליא לשחק ומציג היסטוריית ביצועים מרשימה.

שיינפלד, שנכפתה עליו, כמו על כולנו, שהות בלי מוגבלת בין ארבע קירות ביתו, נכנס לאולפן הביתי וכשהוא על המילים, על הלחן, על ההפקה, על הקלידים, על התכנותים, על השירה ובעצם על הכל חוץ מהגיטרות (סינגולדה).

ברמה הביצועית, התוצאה אמנם יורדת משיריו הקודמים של שיינפלד, בעיקר בשל מגבלות איכות האולפן הביתי והכלים המופקים בו, אולם ברמה המורלית מרגש לשמוע את קולו המתחנן והשבור של שיינפלד מגויס לפרויקט בזק, לעידוד מצב הרוח הלאומי.