ח" עופר שלח: "נשרטט מפת דרכים לאסטרטגיית טיפול לאומי במשבר"עדינה ולמן/דוברות הכנסת

הוועדה המיוחדת לטיפול בנגיף הקורונה מתכנסת היום (שני) לדיון על רכש מכונות הנשמה וציוד רפואי. בדיון משתתפים: נציגי משרד הבריאות, מנהל הרכש משרד הביטחון ומנכ"ל "שראל" אבי בוסקילה.

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם), אמר: "מדיניות שמיכת הסגר תצטרך להשתנות. אנחנו צריכים לצאת מהאירוע הזה עם תפיסה של איך נראית אסטרטגית טיפול לאומית במשבר כמו זה. לכן בכוונתנו לשרטט מסמך מסכם למפת דרכים להתנהלות מיד לאחר הפסח. מחר נתחיל בדיון האסטרטגי שיתייחס בין היתר לאיך נראית התמודדות לאומית עם קורונה 2 חלילה".

ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) קראה להגביר את ההסברה בחברה החרדית: "הנושא של החרדים הוא לפתחנו, צריך לחשוב איך מתגברים על הקושי בהסברה בחברה החרדית. כולנו נצטרך להשתמש בסוף באותם מכונות הנשמה."

ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) אמר: "אני פונה לכלל האזרחים הערבים, למלא אחר ההוראות של משרד הבריאות וללכת להיבדק במרכזי הבדיקה שנפתחו."

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) מתחה ביקורת על התעכבות התוכנית הכלכלית: "אתמול ישב פה מנכ"ל משרד האוצר והצהיר שהיום תפורסם תכנית כלכלית. אבל בינתיים לא תכנית ולא נעליים. אנחנו נמצאים בסיטואציה בלתי נסבלת. קודם כל צריך להציג את התוכנית הכלכלית בשביל לתת פתרון לאנשים".

מלינובסקי הוסיפה: "מדברים על זה שצריך להקפיד על ההנחיות, ואתמול שמענו שהיועצת של ראש הממשלה נדבקה בקורונה. אני חושב שנאה דורש נאה מקיים, וראוי שראש הממשלה וסביבתו יכנסו לבידוד. צריך לקיים מה שדורשים מאזרחים."