רמב"ם יומי בזום
רמב"ם יומי בזוםצילום: דוברות

ימי החופשה מבתי הספר, הביאו את המורים למצוא דרכים יצירתיות להעביר את חומרי הלימוד.

אבל לא רק המורים המקצועיים משתמשים בלימוד, אלא גם מורים שמעברים שיעורים שהם מעבר לשעות הלימודים.

אחד מסוגי השיעורים האלו הוא שיעור הרמב"ם היומי שמועבר על ידי עשרות רבנים ומורים ברחבי הארץ לתלמידי החמ"ד.

"הרמב"ם היומי השתדרג ממש מאז שאנחנו מלמדים מהבית" מספר הרב בן שטראוסמן, ר"מ באולפנת בנ"ע מרכז שפירא שמעביר מידי יום שיעור דרך תוכנת זום לעשרות מתלמידות האולפנה. "יש לנו שעה קבועה שבה אנחנו מעבירים את השיעור בשידור חי. בדרך כלל יש בהתחלה 30 בנות, אבל בסופו של דבר כל 70 הבנות שבקבוצה עוברות על השידור".

"בתחילת השיעור אנחנו לוקחים את העמוד הראשון של אותו היום ואני נותן לתלמידות מספר דקות לקרוא בעצמן את הדברים. לאחר כמה דקות הן מתחילות לשאול שאלות ומזה מתפתחים דיונים ערים ומעניינים. לאחר מכן אנו עוברים לדף השני ואז אנחנו עושים את אותו הדבר. זה הרבה יותר מוצלח ממה שהיה פעם והדיונים הרבה יותר סוערים" מוסיף לספר הרב שטראוסמן.

הרב שטראוסמן מתייחס גם ללימוד הסדיר של הרמב"ם היומי. "יש לנו לימוד קבוע עם זמן מאוד מוגדר. אני משתדל שהשיעור יהיה קצר ולא להאריך יותר מידי בשביל שזה יישאר ענייני. יש הרבה מאוד דיונים מאוד רלוונטיים לחיים, ולקורונה בכלל. לדוגמה, לאחרונה היה דיון על הלכות ממקח וממכר והעלנו דיון על מה ההשלכות של ההלכות האלו על הקיוסק של האולפנה. אלו דיונים מעניינים מאוד עם השלכות ישירות על החיים שלנו".

נזכיר כי לאחרונה השיקו בארגון הרמב"ם היומי אתר חדש שבעזרתו יוכלו התלמידים להמשיך את הלימוד הרציף דרך הבית. באמצעות האתר החדש מקבלים התלמידים אפשרות לקבל רעיון מהפרק הנלמד, סרטון יומי, ללמוד מספר דיגיטלי או לשמוע שיעור יומי. כמו כן, ישנו חידון יומי וכן חידון שבועי על בסיס החומר הנלמד ובהתאמה לרוח הימים האלו. מי שעונה נכונה על החידונים נכנס להגרלה נושאת פרסים. כמו כן, באתר החדש ניתן למצוא משחקים ופעילויות שונות שבעזרתם ניתן לחזור על החומר הנלמד, לבדוק האם החומר הובן כמו שצריך, וכמובן לתת הנאה נוספת לתלמידים.

במסגרת ארגון הרמב"ם היומי לומדים בכל יום אלפי תלמידים במסגרות שונות. במסגרת הארגון לומדים בכל יום מספר הלכות מתוך סיפרו של הרמב"ם, משנה תורה, כך שתוך מספר שנים הם זוכים להקיף את כל ארבע עשר הספרים שכלולים במשנה תורה. בארגון הרמב"ם היומי מציינים כי האתר החדש זוכה להיענות רבה מצד התלמידים והם רואים אלפי כניסות לאתר מאז השקתו בימים האחרונים.