ארגוני ההצלה החרדיים נרתמו לסייע למד"א במלחמה בקורונה
ארגוני ההצלה החרדיים נרתמו לסייע למד"א במלחמה בקורונהצילום: דוברות

ארגוני 'הצלה', 'צוות הצלה', 'הצלה כרמל' ו'הצלה פתח תקווה' הפועלים בחסותה המקצועית של מד"א ממשיכים לעזור ולהעניק סיוע ממשי למגן דוד אדום בימים שבהם משבר הקורונה מחריף.

בריכוזים החרדיים נערכו בשבוע האחרון התרמות דם שבהם נתרמו כ-1500 מנות דם שיסייעו להצלת חיי אדם, ובמקביל לכך מתנדבים רבים מאנשי ארגוני ההצלה גם במוקד הקורונה של מד"א, עונים לשיחות ומאפשרים להעניק שירות חיוני וחשוב זה.

בארגון צוות הצלה שבראשות הרב אברהם רייכמן מארגנים כמעט מדי יום התרמות דם בריכוזים החרדיים שבמחוז ירושלים. בשבוע שעבר התקיימו התרמות דם בביתר עילית ובשכונת רמת שלמה בירושלים. "ישנה חשיבות רבה לתרום דם דווקא בימים אלו והציבור נרתם למשימה" אומר הרב רייכמן, במרחב ירושלים לבד נתרמו מעל 1200 מנות דם תקינות.

כמו"כ הוצאנו את המתנדבים למסע הסברה בשכונות החרדיות. בשבת עברו המתנדבים בשכונות ובדקו כי מנייני התפילה מתקיימים לפי ההנחיות".

לדברי יו"ר הצלה הרב אשר שלומוביץ מאות מתנדבי ארגון 'הצלה' מגיעים מדי ערב למוקד מד"א וגם סניף הצלה כרמל המשויך לארגון, משגר את המתנדבים למוקד בחיפה, וכל זאת במקביל למשמרות על האמבולנסים ושאר פעולות הצלת החיים שבשגרה.

"המתנדבים מרגישים שליחות מיוחדת ואנחנו עושים את המקסימום. רק בשבת היו המון פניות אליהם יצאנו ובמקרים רבים היה חשד לקורונה. כל מתנדב מתמגן כמו שצריך והמטרה שלנו היא להמשיך להציל חיים", אומר הרב שלומוביץ.

יו"ר הצלה כרמל הפועל תחת ארגון 'הצלה' הרב שמעון גלבר אומר כי "כ-30 מתנדבים מהצלה כרמל הוכשרו להתנדב במוקד הקורונה, ועונים מידי יום למאות ואלפי שיחות בכך מסייעים לצוותי מד"א בשעות הרבות של המענה".

גם בהצלה פתח תקווה מסייעים למוקד הקורונה המרכזי של מד"א, שם עונים עשרות מתנדבים לשיחות, ובמקביל מסייעים בשינוע דגימות הקורונה ממתחמי ותחנות מד"א למעבדות ברחבי הארץ.

בפתח תקווה תתקיים התרמת דם בשיתוף עם ראש העיר ביום חמישי ח' ניסן במתנ"ס רמת ורבר, רחוב הפורצים 16, בין השעות 16:00-22:00 ובארגון קוראים לציבור לבוא ולתרום להצלת חיי אדם.

יו"ר הצלה פתח תקוה הרב ישראל גודלבסקי: "אנו עושים כל שביכולתנו לעזור למד"א הן ע"י שליחת מתנדבים לענות לפניות במוקד והן ע"י שינוע הדגימות מכל מקום שצריך".

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין שיבח את פעילות ארגוני ההצלה החרדיים הכפופים למד"א ואמר: "מד"א על אלפי מתנדביו ועובדיו ממשיך יום יום במאבק לנצח את הנגיף הזה. אנו פועלים בארבעה מתחמים שבהם אנו מצליחים להשיג אלפי בדיקות ביום. אני חייב לציין לשבח את 20 ארגוני ההצלה החרדיים שעובדים אתנו צמוד יום יום ופועלים לצדנו בכל הריכוזים החרדיים".