יוסי דגן
יוסי דגןצילום: חזקי ברוך

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, יוצא בקריאה פומבית לראש הממשלה שלא להפקיר את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואת השותפים הטבעיים של בלוק הימין - מפלגת ימינה.

"ראשית צריך לחזק את ראש הממשלה, על מהלך אסטרטגי והיסטורי שהוא הוביל, ועל כך שהוא מוביל את מדינת ישראל בעוז גם בתקופה קשה זו. עם זאת אני קורא לראש הממשלה לא לשכוח ולא להפקיר את השותפים הטבעיים, את הבלוק, יש הבדל בין לרדת במספר התיקים של השרים, שזה לגיטימי".

"ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא יו"ר התנועה, בחרנו בו ואנחנו צריכים לסמוך עליו וסומכים עליו שיחליט מי יכהן כשר ובאיזה תפקיד.

יש הבדל גדול בין זה לבין להפקיר את השותפים שלנו, גם במפלגת ימינה שהם המצפן של המחנה הלאומי, ושותפים הכי טבעיים והכי נכונים של הליכוד, ויש הבדל גדול בין זה לבין להפקיר את יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין שכל המהלך הזה לא היה יכול לקרות אם הוא לא היה עומד בעוז ובתקיפות".

דגן מזכיר לראש הממשלה את הבטחותיו: "ראש הממשלה הבטיח למפלגות החרדיות וגם לימינה שבכל מקרה לא יפגעו מהחבירה לגנץ, כאדם שמוקיר ומעריך את ראש הממשלה, ומאמין בו במנהיגותו וביושרו, אני חושב שצריך לחזק את ראש הממשלה ולהבהיר לו בצורה ברורה שהציבור הלאומי ואנשי הליכוד מצפים שהוא יעמוד במילתו, ויחזק את השותפים האמיתיים, והטבעיים שלנו ולא יפגע בהם.

לא יכול להיות שהממשלה, גם ממשלת אחדות שמסתמכת על רוב לאומי ברור 58 או 61 תלוי איך סופרים את זה עם האוזר והנדל ואורלי לוי או בלעדיהם, אבל בין 58 ל-61 מול 15 מנדטים, לא יתכן שתהיה הכתבה שאדלשטיין יגורש בבושת פנים".

"אני קורא לראש הממשלה אל תפקיר את ימינה, אל תפקיר את יולי אדלשטיין, לצד השמחה הגדולה, המבחן הוא ברגעים כאלו, ודווקא אני שהשתדלתי לפעול כדי שתהיה ממשלה בראשותך, קורא לך:

לא להפקיר את יולי אדלשטיין לא להפקיר את ימינה, מעבר לזה שהם אנשי ארץ ישראל והבלוק שלך והשותפים שלך, אסור שיהיה מצב שאנחנו בועטים בכל היקר, בועטים בשותפים, בועטים ביולי אדלשטיין, שמעבר לזה שהוא אסיר ציון והוא סמל, בסופו של דבר המהלך הזה קרה בזכותו. וכן על נפתלי בנט, בצלאל סמוטריץ', הרב רפי פרץ ואיילת שקד שהם מצפן אידיאולוגי, והשותפים הטבעיים הבסיסיים של הליכוד, צריך למצוא את הדרך שכולם יהיו בממשלה".