בני גנץ
בני גנץצילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

מפלגת כחול לבן הודיעה לליכוד במסגרת המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות, כי במפלגה מוותרים על תיק החוץ אך דורשים לקבל בתמורה את תיק הבריאות או את תפקיד יו"ר הכנסת.

במקביל, יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ סיכמו כי מפלגת העבודה תהיה חלק מהקואליציה. תיק הכלכלה יינתן לפרץ ותיק הרווחה לח"כ איציק שמולי.

מוקדם יותר דווח בגלי צה''ל כי צוותי המשא ומתן של הליכוד שדרגו את ההצעה שהועברה למפלגת ימינה וכעת בודקים אפשרות להעניק את תיק החוץ לשר הביטחון נפתלי בנט. ב''כחול לבן'' כבר לא מעוניינים במשרד החוץ אלא במשרד בכיר אחר כמו החינוך או הבריאות שיתאים יותר לגבי אשכנזי.

בשיחה עם ערוץ 7 תקפה ח"כ איילת שקד (ימינה) את ראש הממשלה נתניהו על אופן ניהול המשא ומתן הקואליציוני מול כחול לבן, על רקע העובדה שמפלגתו של בני גנץ תחזיק בתיקי המשפטים והביטחון החשובים לימין.

"אנחנו שומעים שמועות מהתקשרות וזה מאוד מדאיג. נראה שכרגע כל הערכים שחשובים לימינה ולציונות הדתית נמכרו ברובם לשמאל וחלקם נשארו בידי החרדים. במערכת הבחירות אמרתי שאם ש"ס יקבלו יותר מנדטים מאיתנו לא נוכל לקבל את משרד הדתות וזה מה שקרה.

''גם הדברים החשובים לנו כמו ההתיישבות, הנושא המשפטי, הנושא הכלכלי, המנהלת להתיישבות הבדואים בנגב, חוק קמיניץ ועוד, כל אלה נמכרים למעוזי השמאל", אמרה שקד.