הצצה ל"מלון הקורונה" דן ירושליםדובר צה"ל

במלון דן ירושלים לא מרגישים את המשבר בעולם התיירות: הקבלה מאוישת, מטבח המלון פועל סביב השעון והחדרניות עובדות במרץ.

מכנה משותף אחד מאפיין את אורחי המלון: כולם חולי קורונה במצב קל אשר שוכנו במלון שמנוהל עכשיו על ידי פיקוד העורף.

את כיסאו של מנכ''ל המלון תפס רב-סרן גלעד הלר, ''מפקד המלון'' מטעם צה''ל. "אנחנו רוצים שהחולה שיגיע למלון יהיה רגוע כדי שהוא יעבור את האירוע ברוגע", אומר הלר בשיחה עם ערוץ 7.

בתוך חמ"ל שהוקם בפתח המלון יושב הלר ומתדרך את אנשיו, חיילי מילואים מיחידת החילוץ וההצלה. "התפקיד של כולנו הוא לתת את המענה הנעים, המתאים והיעיל ביותר לכל אחד מהאורחים, חולי הקורונה שהגיעו לכאן''.

עד היום הגיעו למלון 18 אורחים, והמתחם כולו יכול לאכלס בסך הכל 400 חולים ב-200 חדרים. "השלב הראשון הוא שיחת טלפון לתיאום ציפיות", מספר לנו הלר, ''עוד לפני שהאורח מגיע אנחנו מקיימים איתו שיחת טלפון ארוכה ומפורטת - למה אנו נכנסים? מה הוא מקבל, איך עוזרים לו עם אלרגיות למזון, לאילו תרופות הוא זקוק, מה סוגי הכשרויות שהוא זקוק להם? וכל דבר שיכול לעזור בזמן השהייה''.

כל אורח שמגיע למלון ניגש לקבלה, מקבל מפתח לחדר וכעבור דקות מקבל שיחת טלפון מאנשי פיקוד העורף שמבקשים לוודא שהכל מותאם לצרכיו.

נכון לעכשיו כל אורח שוהה בחדר לבד, אך אם המלון יתמלא ישולבו שניים בכל חדר. ''האורחים יכולים
להסתובב בחללים הפתוחים, לקיים מניין תפילות אם רוצים ואפילו נערכים לליל הסדר. פה יש אפשרות לעשות הכל בצורה טובה. המטרה היא לקלוט כאן את החולים מבתי החולים ומביתם כדי להקל עליהם ועל המערכת''.

אנשי פיקוד העורף וצוות המלון נותנים שירות לאורחים סביב השעון, ועונים על שאלות בנושאי כשרות, כביסה, מזון, תפילה ועוד. הלר מסכם: "הממשק שלנו עם המלון קריטי וחשוב לנו לתת את ההרגשה
הטובה ביותר. לשם כך התייצבנו למילואים הללו. אנחנו מסתמכים על המוטו שלנו שהוא הצלת חיים ובצורה זו אנו פועלים".