מתוך קבוצת הוואצאפ
מתוך קבוצת הוואצאפצילום: עצמי

מאז ההנחיות על בידוד והגבלות התנועה פתחה תנועת התעוררות בירושלים ועמותת "לב אחד" בהפעלת חמ"ל משותף שייתן מענה לנפגעי הקורונה ולאלו שבבידוד.

החמ"ל פועל מבית הספר לאומנויות בבירה ומבתי הפעילים וגייס עד כה קרוב לאלף מתנדבים המשתתפים במבצעי חלוקת מזון למשפחות נזקקות (בשיתוף עם העיריה), הגשת תרופות ומזון לקשישים בבידוד.

המתנדבים מגיעים מידי יום לעשרות בתים ונתקלים באינספור סיפורים מרגשים: קשיש בודד שמבקש שיחגגו לו יום הולדת; משלוח צעצועים לילדי חינוך מיוחד; הספקת מזון לקראת הפסח בשיתוף חב״ד ועמותת שכן טוב, עדכון רשויות הרווחה במקרה של גילוי חוסרים של מצרכי מזון בבתי הקשישים בבידוד.

חשיבות החמ"ל עולה מדרגה בייחוד לאור העובדה שבימי הסגר בעוד שמשלוחי המזון מותרים וממשיכים כרגיל אין מענה בדמות משלוחי תרופות.

לוואקום הזה נכנס חמ"ל הקורונה של התעוררות שנותן מענה למאות פניות בבקשה למשלוחי תרופות לקשישים בודדים. בתוך כך חילקו רק בשבועיים האחרונים כ-220 משלוחי תרופות לבתיהם של הקשישים בבידוד.

מעבר לדאגה צרכים החומריים של הקשיש בבידוד התעוררות בירושלים חשבה גם על פתרון לטווח רחוק שייתן מענה לבעיה קשה לא פחות - תחושת הבדידות. מעבר לפגיעות הייחודית שלהם לוירוס הקטלני, מרבית המבוגרים פגיעים מבחינה נוספת - הבדידות שנכפת עליהם.

אזרחים ותיקים רבים נאלצים להיות בבידוד על מנת לשמור על חייהם, לכן השיקה תנועת התעוררות בירושלים בשיתוף עם "לב אחד" פרויקט מיוחד "אמץ שכן״.

המטרה מאוד פשוטה: להפיג את הבדידות לתושבים הוותיקים וליצור פתרון ארוך טווח לשגרת החירום. מאז הושק המיזם, תוך שעות ספורות נרשמו כ-200 משפחות ומתנדבים המעוניינים לאמץ שכן ולדאוג לו. והפניות ממשיכות לזרום.

התעוררות חברתית מעניינת נוספת מגיעה גם מכוון צוות התא החרדי בהתעוררות. ברקע הדיווחים על הפרות הוראות משרד הבריאות בשכונות מאה שערים, עשרות פעילים חרדים בהתעוררות יוצאים לסייע.

בנוסף, בשבועיים האחרונים מפעילים ארגון לב אחד ותנועת התעוררות קייטנה לילדי רופאים בירושלים

מיזם הקייטנה יצא לדרך כתוצאה מפנייה של בית החולים הדסה הר-הצופים לארגון לב אחד וכחלק משיתוף הפעולה בין לב אחד להתעוררות בירושלים.

הקייטנה פועלת בשלושה מוקדים - הר הצופים, קריית יובל ובית וגן ומהווה פתרון להורים אנשי הצוות הרופאים מבתי החולים הדסה הר הצופים, עין כרם ושערי צדק אשר חייבים להמשיך וללכת לעבודה. כל המדריכים הם מתנדבים שגייסו לב אחד והתעוררות בירושלים. המדריכים מקפידים על כללי משרד הבריאות.

עופר ברקוביץ יו"ר התנועה מוסיף כי תנועת התעוררות שוב מוכיחה את עוצמתה ויכולת גיוס אלפי מתנדבים ברגע של משבר, "זו עבודת הקודש שנעשית על ידי המתנדבים מסייעת לאלפי ירושלמים, קשישים, צוותים רפואיים מבודדים ואחרים. אנשים ממשיכים לקחת אחריות ולסייע לשכנים שלהם. שיתוף הפעולה עם 'לב אחד' סח"י ועמותות נוספות פשוט מעולה. אני מתרגש וגאה בתנועה".

מתנועת התעוררות נמסר: "מחמם את הלב לראות את עם ישראל במלוא תפארתו מלא אהבת חינם וערבות הדדית. ערב חג הפסח, יש משפחות רבות הזקוקות למצרכים לחג בשעה של עוצר כללי ברחובות ומצב כלכלי מתדרדר. חשוב לנו לומר לכולם - אנו כאן בשבילכם ואלפי המתנדבים שלנו מוכנים לסייע בכל".