הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: איגוד רבני קהילות

מצווה רבה לקיים את ההנחיה לא להתפלל במניין. מדובר בחיים של כולנו. והתורה מצווה עלינו לשמור על החיים. כך אומרת התורה. "וְאַךְ אֶת דִּמְכֶם לְנַפְשֹׁתֵיכֶם אֶדְרשׁ מִיַּד כָּל חַיָּה אֶדְרְשֶׁנּוּ וּמִיַּד הָאָדָם מִיַּד אִישׁ אָחִיו אֶדְרשׁ אֶת נֶפֶשׁ הָאָדָם: שֹׁפֵךְ דַּם הָאָדָם בָּאָדָם דָּמוֹ יִשָּׁפֵךְ כִּי בְּצֶלֶם אֱלֹהִים עָשָׂה אֶת הָאָדָם: וְאַתֶּם פְּרוּ וּרְבוּ שִׁרְצוּ בָאָרֶץ וּרְבוּ בָהּ".

מאוד חסרה לנו התפילה במנין. אבל עכשיו אלוקים דורש מאיתנו תפילה ביחיד. אם זו הדרישה שלו - זו הדרך המהודרת שלנו כעת לעבוד את ה'.

אנחנו מקבלים על עצמינו לעבוד את ה' בשמחה בדרך שהוא הכתיב לנו.

אנחנו נשתדל להתפלל בשעה שהציבור מתפלל בה. ומי שמהדר להתפלל בנץ החמה הוא המהודר ביותר, כיון שה תפילה בשעה הזו יותר חשובה מתפילה במנין.

צריך לזכור, העולם כולו עומד בשעת מבחן אם לנהוג באחריות או חלילה בזלזול.

מדינת ישראל היא מובילה בעולם באחריות לחיים על חשבון הכלכלה, התיירות, ההנאות והכל. אחרי מדינת ישראל הולכות כל המדינות, גם אלה שבתחילה חשבו לזלזל בחיים. עכשיו חזרו בהם כל המדינות והם הולכות אחרי ישראל.

היום העולם כולו מבין שהחיים זו המתנה הגדולה שאלוקים נתן לנו, וחובה עלינו לשמור עליה. כמו שמצווה התורה. נקיים את ההנחיות של שמירת הבריאות בלי שום פקפוק.