קורונה
קורונהצילום: ISTOCK

בשורות טובות? מחקר חדש שפורסם בימים האחרונים בכתב העת הרפואי החשוב Lancet מעריך כי אחוזי התמותה מנגיף הקורונה יהיו נמוכים מאשר ההערכות הראשוניות ויעמדו על 0.66 אחוזים בלבד.

המחקר לוקח בחשבון גם את מספר הנדבקים שיעברו את המחלה באופן קל מאוד ואולי אף ללא תסמינים כלל, אולם למרות הנתונים הנמוכים החדשים עדיין מדובר באחוז גבוה יותר מאשר 0.1 אחוזי תמותה שנרשמים מדי שנה ממחלת השפעת.

כאשר בדקו עורכי המחקר את אחוזי התמותה במידה ולא נלקחים בחשבון גם המקרים הלא מאובחנים של קורונה אלא רק לעומת מקרי הקורונה המאושרים רשמית, עמד אחוז התמותה הגלובלי על 1.38 אחוזים, קרוב יותר להערכות המוקדמות.

צפו: הסלבס החרדיים מתגייסיםפיקוד העורף

בתחילת חודש מרץ אמר ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות בארה"ב, כי "אם מבצעים מתמטיקה פשוטה, אחוז התמותה יעמוד על סביב שני אחוזים". עם זאת הוא הדגיש כי המספרים יכולים להיות נמוכים יותר במידה ויהיו נדבקים רבים ללא תסמינים קשים.

המחקר גם מגלה כי אחוזי התמותה בקרב מבוגרים מעל גיל 80 הוא אכן גבוה משמעותית ועומד על 7.8 אחוזים. מתחת לגיל 9 עמד אחוז התמותה על 0.00161 בלבד. לנדבקים עד גיל 40 עמד אחוז התמותה על 0.16, וככל שהגיל היה צעיר יותר, כך ירד אחוז התמותה.

"יתכן שיש מקרים מסויימים שקיבלו חשיפה גבוהה יותר בתקשורת, אך הניתוח שלנו מראה בבירור כי בגילאי 50 ומעלה אשפוז הוא סביר הרבה יותר מאשר מתחת לגיל 50, וחלק גדול הרבה יותר מהמקרים האלו הוא קטלני", אמרה אזרה גאני, פרופסור באוניברסיטת "אימפריאל קולג'" בלונדון, אחת מעורכות המחקר.