יוצא ממצרים. חיים סיטון
יוצא ממצרים. חיים סיטוןצילום: אלעד דוידי

המוזיקאי חיים סיטון, ממקימי להקת 'משיב הרוח', מוציא לאור בימים אלה, רגע לפני חג הפסח ובצל הקורונה את סינגל הבכורה שלו 'יציאת מצרים'.

מילותיו של השיר הכוללות את השורות "קול קורא לצאת למרחב... מחכה שהטבע יפתח", נשמע בדיוק כמו התפר שבין בידוד הקורונה ליציאת מצרים, אבל סיטון מספר שכתב אותן כבר לפני שנה ו"כשהבנתי שאנחנו בתוך הבידוד אמרתי שזו הדרך היחידה שלי להישאר בשפיות בתוך כל הטירוף הזה".

"בשיר הזה יש בשורה מבחינתי והיא הבשורה הגדולה ביותר. משהו שלי סוף סוף יוצא אחרי הרבה שנים שאני מנסה ויש כל מיני עיכובים מניעות, אבל אומרים שמניעות זה מניע וכשפרי בשל הוא מתוק יותר וזו התקופה הטובה ביותר להוציא את השיר הזה, כשכולם סגורים בתוך מצרים. אם עד עכשיו כולם חשבו שהם חופשיים עכשיו הם עסוקים במצרים שלהם והבשורה היא למצוא את יציאת המצרים בתוך הבית, שזו מורכבות אבל זה אפשרי".

על הסיכוי שמעתה המניעות יזוזו הצידה וייפתח ים היצירה לעוד שירים מקולמוסו, אומר סיטון שאכן "האויב של הטוב מאוד הוא המצוין, וגם לי יש את התהליך וקריעת הים שאני עובר, וגם אני בדרך שלי לצאת ממצרים בתחומים שונים ואני מאמין שבתחום המוזיקה אני כבר בחוץ והסינגל הזה הוא בשורה מדהימה ואבן דרך משמעותית, ואני שמח מאוד שזה קורה".

ובכלל על עולמם של המוזיקאים בימי הסגר, האם הם עסוקים בעגמימות כללית על שאין הופעות או בהתכנסות ליצירה? "אני מדבר עם חברים טובים ושומע הרבה מאוד מהאנשים שהם מתכנסים בבית ומקדישים סוף סוף את הזמן להיות בבית. אמנים, ובפרט מוזיקאים טובים, כמעט ולא רואים את הבית. זו תקופה מאתגרת אבל היא מתנה מאוד גדולה, להיכנס לתוך הבית ולדלות משם את היצירה. מי שיוצר היא יוצר בכל מצב. עם זאת אני בטוח שיש קשיים טכניים. ציפיתי שהוא ייראה אחרת. רציתי שתהיה הפקה של וידאו וקליפ גדול שיתמוך בהפקה המוזיקאלית, אבל זה לא יוצא לפועל בגלל מצב הבידוד אז מוותרים ומשתנים לפי המציאות ולפעול על פיה".