בני גנץ
בני גנץצילום: איתן אלחדז/TPS

חברי שדולת השמאל האמריקאית ג'יי סטריט חתמו על עצומה שהוגשה ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ וליו"ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ.

בעצומה נקראים השניים לדרוש כי במסגרת ההסכמים הקואליציוניים תהיה התחייבות של נתניהו והימין שלא לקדם מהלכי סיפוח חד צדדיים.

"אנו מאמינים כי צעדי סיפוח חד צדדי של שטחים בגדה המערבית, יהיו הרי אסון, לישראלים ולפלסטינים גם יחד. צעדים שכאלו יערערו את ביטחונה של ישראל ואת עתידה כבית הדמוקרטי של העם היהודי ואת יחסיה עם ארצות הברית. לא זו בלבד, אלא שהם יפגעו גם בזכותם של הפלסטינים למדינה עצמאית לצד ישראל, ועלולים לייצר אפקט דומינו באזור כולו, שיפגע ביחסים של ישראל עם מצרים וירדן", נכתב בעצומה.

"אנו מודאגים מכך שראש הממשלה נתניהו ושותפיו בגוש הימין מתכוונים לקדם את מהלכי הסיפוח החד צדדי מייד עם הקמת הממשלה החדשה. בשעה שממשל טראמפ נראה כמי שנכון לתת אור ירוק לחזון הסיפוח של נתניהו, עליכם לדעת כי הנשיא ותומכיו לא מדברים בשם הקונגרס, רוב אזרחי ארצות הברית ורובה של יהדות ארצות הברית. נוכח התפקיד המרכזי שיש לכם במאמצים להרכבת הקואליציה, אנו קוראים לכם לעשות כל שביכולתכם בכדי לעצור את כל אותן תוכניות סיפוח. להבטיח במסגרת ההסכמים הקואליציוניים שלא יהיה כל מהלך של סיפוח חד צדדי בתקופת כהונתה של הממשלה", ציינו חברי השדולה.

לדבריהם, "זהו רגע מכריע, כאשר העקרונות הדמוקרטיים של ישראל, כפי שמעוגנים במגילת העצמאות, נמצאים בסכנה. כישלון של מפלגותיכם להבטיח איסור מפורש על קידום צעדי סיפוח, יעניק לראש הממשלה כרטיס פתוח ליישום החזון הקיצוני והמסוכן של שליטה קבועה בגדה המערבית. כמנהיגים שדואגים לעתיד מדינת ישראל ומעוניינים בפתרון מדיני במסגרת משא ומתן, אסור לכם לאפשר למהלך הזה להתרחש".