שר החינוך רפי פרץ
שר החינוך רפי פרץצילום: קובי ריכטר/TPS

שר החינוך הרב רפי פרץ (ימינה) משוכנע שראש הממשלה נתניהו יעמוד בהבטחתו ויעניק לו את תיק החינוך גם בממשלה החדשה.

''אני מאמין בחינוך, אני מאמין בעבודה הזו. אני במקום השני ברשימה ובאופן טבעי סדר החלוקה ברור. אני בהחלט רואה את עצמי שר בממשלה הבאה בכל תרחיש", אמר פרץ.

בראיון לגלי צה"ל שיבח הרב פרץ את התנהלותו של שר הביטחון נפתלי בנט, ואמר כי הוא סומך עליו שידע לנהל את המשא ומתן הקואליציוני עם ראש הממשלה. ''נפתלי בנט מוביל את המשא ומתן ואני מאוד סומך עליו. אנחנו דורשים להיות שותפים משמעותיים בממשלה''.

הרב פרץ מזכיר את הנאמנות של ''ימינה'' לבלוק הימין ולא מתחרט על החלטתו להיפרד מאיתמר בן גביר ולהצטרף לרשימת ימינה. "הצעד שעשיתי הציל את קולות הימין. ראש הממשלה הבטיח בשלב סגירת הרשימות שהוא יעמוד על זה שאמשיך להיות שר החינוך. זו היתה הבטחה אישית על רקע המעשה האישי שעשיתי. שילמתי מחיר אישי שעזר למחנה הימין ולמחנה ארץ ישראל".

''אני בטוח שאת הכל נעשה בהסכמה וברעות. אני סומך על נפתלי בנט מאוד ובוודאי גם בעבודה שלו עכשיו כשר הביטחון הוא עושה עבודה יפה בנושא הקורונה", הוסיף שר החינוך.

כשנשאל האם מפלגת ימינה היא לא ''ילד הכאפות'' של נתניהו השיב פרץ ''אנחנו רואים את עצמנו בנאמנות גדולה לאורך הדרך, רואים את עמנו כמובילים בנושא ביטחון וחינוך, מובילים ברמה עולמית את נושא הלימוד המקוון. אנחנו עושים עבודה משמעותית בשעת משבר. אנחנו שותפים טובים וראויים בעת הזו מכל בחינה אפשרית ואני מצפה שכך תהיה ההתייחסות''.

שר החינוך התייחס לדברי מנכ"ל משרד הבריאות ולפיהם שנת הלימודים לא תתחדש אחרי פסח: "מוקדם מדי לומר את זה. אנחנו צריכים לחכות ולראות בשבוע הבא אם תהיה איזו ירידה בעוצמת המגיפה. נעשה הכל כדי לחזור לשגרת הלימודים אחרי פסח".