ח"כ פנינה תמנו שטה: צו השעה -אחדות

"החלטה קשה, לא פשוטה ומורכבת", מגדירה ח"כ פנינה תמנו שטה (כחול לבן) את ההחלטה שקיבלה בתחילת השבוע לעזוב את מפלגת "יש עתיד", מפלגתה ב-7 השנים האחרונות.

בריאיון לערוץ 7 היא מספרת, "בפוליטיקה לא פעם לוקחים החלטות קשות אבל הכרחיות. אני הולכת אחרי צו לבי, צו השעה. לא היה מנוס אלא ללכת עם העובדה שגנץ עשה החלטה אמיצה מאוד והתנאים לא היו פשוטים. לא פשוט לפרק את כחול לבן".

לדבריה, "גם לי ההחלטה לא הייתה פשוטה אבל הנסיבות היו מחויבות המציאות. טוב שתקום ממשלת חירום/אחדות לאומית כדי שנתחיל לעבוד. לנוכח מצב הקורונה והמשבר העולמי והבריאותי, ואנחנו עוד לפני המשבר הכלכלי עם למעלה ממיליון אזרחי ישראל שיושבים בבית, זה דבר שצריך לטפל בו במלוא הרצינות תוך נשיאה בנטל של כל חלקי המפה הפוליטית".

מקבלים החלטה כזאת עם המשפחה? נפגשת עם יו"ר המפלגה, יאיר לפיד. אני מניח שהייתה שיחה לא פשוט?

"החלטה כזאת היא החלטה של עקרונות שלי. אני אדם של אחדות של פיוס וחיבור. אנחנו רואים שהחברה הישראלית נמצאת במצב לא טוב של פילוג ותוסיף לכל זה את משבר הקורונה ולכן לקחתי את ההחלטה עם אישי והמשפחה. נפגשתי עם יאיר לפיד כדי לספר לו על כך שהחלטתי לעזוב את הבית הפוליטי. אני חושבת שכל חבר כנסת ונבחר ציבור חייב להיות אמתי וללכת עם האינטרס הציבורי"

לפיד בירך אותך בדרכך החדשה?

יאיר לפיד ג'נטלמן. הוא מכיר את הדעות שלי עם זאת היה לנו שיח לא פשוט ומורכב שבסופו החלטתי שאני עוזבת את יש עתיד. לפיד בירך אותי שאני אצליח בדרכי ואני מברכת את יש עתיד שיצליחו בדרכם, רק שאני חושבת שזו הייתה טעות לא להיכנס לממשלה הזאת".

מה יש לאישה דתית ובוגרת אולפנה לחפש במפלגה כמו יש עתיד?

"נכנסתי ב-2013 ליש עתיד בידיעה שלפיד הוא איש מרכז-ימין וזו הייתה מפלגה יותר מגוונת, עם אנשים כמו הרב שי פירון, עליזה לביא ודב ליפמן. יש עתיד של היום לטעמי ולדעתי היא לא אותה יש עתיד. אני חושבת שיש עתיד זו מפלגה שמאמינה בדרכה ועקרונית רק שהעקרונות שלנו התרחקו זה מזה".

אני מניח שלאחר החלטתך הייתה עלייך ביקורת חריפה וקשה של אנשים שראו במהלך שלך בגידה?

"רוב החברה הישראלית מבינה שכעת צריך ממשלת אחדות ואני שייכת למחנה הזה. נכון, לא תמיד כולם אוהבים את החלטה של איש ציבור כזה או אחר. בן גוריון אמר 'אני לא יודע מה העם רוצה, אני יודע מה העם צריך'. אני יודעת שעכשיו צריך אחדות. חונכתי על אחדות ופיוס ואהבת הארץ ואם לא בשעה הזאת אז אימתי?".

את תהיי השרה האתיופיות הראשונה בישראל?

"בעזרת ה'. אני פחות עשיתי את המהלך עם סיכומים על תפקידים אבל בהחלט אשים את כל כישוריי כדי לתרום תרומה לממשלה שתקום ולקואליציה".

איך עובר עלייך ועל משפחתך משבר הקורונה?

"כולנו בהתמודדות מול מצב שזר לנו. משבר הקורונה זה אירוע חסר תקדים אבל עם ערבות הדדית. הצוותים הרפואים שעושים ללילות וימים ואני מחבקת את האזרחים הוותיקים שיושבים בבית וכולנו נעבור את התקופה הזאת. אני מאחלת לכולם חג פסח כשר ושמח".

מסיעת יש עתיד- תל"ם נמסר בתגובה לראיון בערוץ 7: "פנינה תמנו שטה מעולם לא התנגדה לפעולות של יש עתיד ולא הביעה שום ספקות אידיאולוגיים עד שהציעו לה ג׳וב מפנק בממשלת נתניהו".