ח"כ אורי מקלב
ח"כ אורי מקלבצילום: חזקי ברוך

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הגיב אחר הצהריים (שלישי) בנאום במליאת הכנסת לטענות הנשמעות נגד הציבור החרדי בנוגע לציות להנחיות משרד הבריאות.

"הציבור החרדי נשמע להוראות משרד הבריאות בכל הנוגע למניעת התפשטות נגיף הקורונה, התקשורת מבליטה מקרים חריגים שהיו לא פחות גם בציבור הכללי", טען מקלב.

לדבריו, "אתמול ושלשום כל כלי התקשורת העצימו והראו בעיקר תמונות על מה שקורה בחברה החרדית. - אני רוצה להודיע: הציבור החרדי שומר את הכללים, מקפיד על הכללים, וההוראות הן חד-משמעיות, ללא פקפוק, ללא גמגום. מפריצת מגיפת הקורונה בארץ".

"יש אירועים חריגים מאוד ולצערינו את האירועים החריגים האלה מעצימים ומשקפים רק אותם, בו בזמן שהיו מהציבור הכללי בפארקים, בחופים, לא פחות. - לא קל בחברה שחיי הקהילה הם מאוד-מאוד דומיננטיים; לא קל בחברה שהפעילות הקהילתית היא צפופה מאוד, חיים בצפיפות רבה", הוסיף.

מקלב ציין, העיר בני ברק היא העיר הכי צפופה שיש. כאשר חיים 12 נפשות ב-80-70 מטר או שבע נפשות ב-50 מטר, בוודאי שאז אחוז ההדבקה הוא הרבה יותר גדול. אנחנו רואים שחולה אחד מדביק את המשפחה, וזה שזה פי שלושה ופי ארבעה זה בגלל שיש יותר חולים מאותה משפחה.