נפרדים בבקו"ם. ארכיון
נפרדים בבקו"ם. ארכיוןTomer Neuberg/Flash90

חייל שצילם תמונה ובה נראים עשרות חיילים מתגודדים בבסיס מיטב (בקו"ם) בתל השומר, בניגוד להנחיות משרד הבריאות, נשפט ל-28 יום ריתוק.

על פי הדיווח בחדשות 12, צה"ל ערך תחקיר מקיף במהלך היום על מנת לברר מי החייל שצילם את התמונה אשר עוררה סערה בתקשורת וברשתות החברתיות.

התמונה תיעדה עבירה חמורה על הנחיות משרד הבריאות בבסיס הקליטה והמיון, וזאת למרות שמדובר בגיוס של צעירים המגיעים מהאזרחות ואשר אין לגביהם מידע האם נדבקו בקורונה.

בצה"ל טוענים שהעונש הוא לא על הצילום אלא על כך שהחייל היה אחראי על התחנה אך לא דיווח ולא פיזר את ההתקהלות. אולם, גורמים ביחידה טענו שהחייל דווקא התריע על הצפיפות מספר פעמים.

כמו כן, עד כה אף אחד מהקצינים הממונים לא ננקט צעד משמעתי על עצם ההתקהלות בניגוד להנחיות משרד הבריאות וכנגזרת מכך פקודות צה"ל.

יש לציין כי כל מתגייס חותם לפני כניסתו לבסיס הבקו"ם כי הוא אינו מחוייב בבידוד, כי הוא לא שהה בחו"ל ב-14 ימים האחרונים, כי הוא לא היה בקרבתו של אדם שהיה בבידוד וכי אין לו תסמינים הדומים לשפעת, אולם ההערכה היא כי לא ניתן למנוע מצב שבו מלש"ב שנדבק בקורונה יתגייס.

מוקדם יותר היום דווח כי הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, ראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליווה ואלוף פיקוד העורף תמיר ידעי נכנסו לבידוד.

מצה"ל נמסר "ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, קיים דיון עם מפקדים של יחידת הקישור לרשויות של פיקוד העורף, לפני עשרה ימים, ביום 22 במרץ 2020. אחד המפקדים במילואים אומת היום כחולה קורונה".

"לאור זאת, על פי הנחיות משרד הבריאות ייכנס הרמטכ״ל לבידוד במשרדו עד סוף השבוע ומשם ימשיך לקיים לוח זמנים רגיל. הרמטכ״ל חש בטוב, ללא תסמינים, והוא ייבדק בדקות הקרובות", נמסר עוד.

בהודעה צוין גם כי "בדיון זה השתתפו גם מפקד פיקוד העורף וראש אגף המבצעים ועל כן ייכנסו לבידוד גם כן עד סוף השבוע".