מנכ"ל יד שרה מספר על מבצע הציוד הנשימתי
לחצו כאן כדי לסייע במאמץ החשוב של יד שרה

משה כהן, מנכ"ל 'יד שרה', מספר בשיחה עם ערוץ 7 על פעילות השגרה שנמשכת במגפת הקורונה לצד קמפיין מיוחד להגדלת מספר מכונות ההנשמה בישראל.

''יד שרה במשך שנים רבות, 45 שנים, פועלת ב-116 סניפים בכל רחבי הארץ עם 7000 מתנדבים. ארגון הבריאות המוביל היום במדינה והגדול ביותר".

לדברי כהן, הפעילות נמשכת כמעט כרגיל תוך הקפדה על נהלי בטיחות חדשים לשמירה על המתנדבים ומקבלי השירות.

מנכ"ל יד שרה מפרט את המאמצים המיוחדים של הארגון בצל מגפת הקורונה, כולל פעילות ההצטיידות במכשירי הנשמה, "אנחנו כמו כל אזרחי ישראל ובעצם כל העולם, עסוקים מאוד בנושא הקורונה וההתמודדות עם הנגיף.

''הקורונה משפיעה על בעיקר על מערכת הנשימה. אנחנו שומעים שהיום בכל העולם רבים על מכונות הנשמה ומחוללי חמצן ובעצם על הנשימה. 'יד שרה' כארגון המוכר באו"ם מצליח איפה שמדינות מתקשות, אנחנו מצליחים להביא למדינת ישראל ציוד נשימתי רב, ציוד שעולה כעשרה מיליון דולר".

"אתמול הגיע המשלוח הראשון של מחוללי חמצן ומכונות הנשמה והם כבר נכנסים היום לפעולה. אנחנו גם בקשר עם האגף הטכנולוגי של צה"ל ועם מספר חברות הייטק שלוקחות את מכשירי ה-CPAP שלנו והופכים אותם למכשירי הנשמה".

כהן מסביר כי בגלל העומס על בתי החולים והפיכת מחלקות שלמות למחלקות קורונה, נשלחים חולים רבים לטיפול בבית: "האנשים האלה חלקם עם בעיות נשימה כאלה ואחרות עם מחלות ריאות, אנשים הזקוקים למחולל חמצן ולמכשירי הנשמה כאלה ואחרים ולכן זה פתרון מעולה כדי גם להוריד את הלחץ מבתי החולים וגם כדי להציל חיים".

לצורך רכישת הציוד המיוחד יצא הארגון בקמפיין גיוס המונים, "אנחנו פונים לאזרחי ישראל ואומרים להם: בואו תעזרו לנו להציל את אזרחי ישראל, ממש להביא חמצן לאזרחי ישראל".

לחצו כאן כדי לסייע במאמץ החשוב של יד שרה