מותג בגדי הילדים ליטל עמר
מותג בגדי הילדים ליטל עמרצילום: רותי טובי - רותה

מעצבת האופנה ליטל עמאר (31) לא תארה לעצמה לאילו כוחות תידרש בניהול עסק בגדי הילדים שלה בערב חג הפסח תש"פ.

צילומים לקולקציית אביב קיץ
צילומים לקולקציית אביב קיץצילום: רותי טובי - רותה

ליטל היא אם ל5 ילדים ויזמית שלא עוצרת לרגע. תוך 8 שנים בלבד הצליחה להקים מותג מצליח לבגדי ילדים בעיצובה, שנמכר ב3 חנויות ברחבי הארץ (ירושלים, בני ברק ואשדוד) ובאתר החברה, שקולט כמות אדירה של הזמנות מדי יום.

"הכל החל כשנתקלתי בחנויות אונליין לבגדי ילדים מיוחדים, כאלה שיעניינו גם את חברותי" מספרת עמאר שהחלה מפרסמת דגמים שליקטה במרחבי הרשת. נשות המגזר התחברו לטעמה המיוחד והחלו מזמינות דרכה את הפריטים שאהבו. "אם הזמן למדתי על הביקוש של אותן אמהות והצלחתי לקלוע לטעמן האישי, מה שהגדיל את המכירות עד כי נאלצתי לעזוב את עבודתי כבנקאית ולהתמסר ללקוחותי".

כעבור זמן, משגדל הביקוש, החליטה לעצב ולייצר בעצמה דגמי אופנה לבנות. "טסתי עם בעלי לסין ומשם הכל היסטוריה". ליטל החלה שולחת את העיצובים שלה לייצור בסין, פתחה אתר לרכישה אונליין ובמקביל פעלו חנויות המותג שנושא את שמה - "ליטל עמאר".

אביב בלבן
אביב בלבןצילום: רותי טובי - רותה

ואז הגיעה הקורונה:

כשהנגיף החל להתפשט בסין, היא מצאה את עצמה תקועה עם קולקציית ענק לקראת החג, כשמפעלי הייצור בסין סגרו את הדלתות.

"בקלות יכולתי להפוך את הרגע הזה לנקודת משבר שממנה לא קמים" מתארת עמאר את התחושה הקשה. "החלטתי שאין דבר העומד בפני הרצון ופתחתי במירוץ ייצור נגד הזמן שכלל רכישת בדים עבור העיצובים החדשים וחיפש מפעלי טקסטיל שיעמדו בלחץ הייצור". רק היום, פחות משבוע לפני חג הפסח מצליחה עמאר לנשום לרווחה משהצליחה לייצר קולקציית אביב קיץ קסומה לילדות. "בכל הדרך המפותלת הזו, לא ויתרתי על הפקת האופנה המסורתית שעולה לאוויר ערב קולקציה חדשה. בהפקה, אני אחראית על הכל, מבחירת הדוגמניות המקצועיות, הסטיילינג ועד התוצאה הסופית".

עיצוב וסטיילינג: ליטל עמר
עיצוב וסטיילינג: ליטל עמרצילום: רותי טובי - רותה

למרות עלויות הייצור שתפחו, החליטה ליטל לאפשר ללקוחותיה מחירים רגילים, מלאי זמין ואספקה עד הבית בערב חג הפסח.

עמאר מבקשת לחזק את בעלי העסקים הקטנים בתחום האופנה וממליצה להם לא להפסיק לשנן: "אין דבר העומד בפני הרצון".