בני גנץ ליועמ"ש הכנסת: אני מתנצל בשם חברי הביתערוץ כנסת

יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, התנצל היום (רביעי) בפני היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון שפורש מתפקידו לאחר 12 שנים.

גנץ אמר לינון במליאת הכנסת: ''מול כנסת שהלכה והתפלגה - ידעת לתת תמיד מענה הוגן ומאחד. מול יוזמות בעייתיות – ידעת לתת פתרונות. להגיד מה כן אפשר לעשות במסגרת החוק. וכשהיה צריך להניף את הדגל ולומר – עד כאן, לשם לא הולכים, עשית זאת בלי פשרות. מול לחצים מימין ומשמאל, הסתכלת תמיד ישר".

"בימים אלו כשאנו עמלים על הקמת ממשלה, אני מסתכל על כל היוזמות האנטי דמוקרטיות שבלמת, על השיסוי והקיטוב, וההכפשות שספגת גם באופן אישי ומבקש גם להתנצל בשם כל חברי הבית – שלעיתים חצו את הגבול''.

לדברי גנץ, ''ישראל צריכה ממשלה וקואליציה מתפקדת, שרואה בכנסת כמקום שבו מפקחים עליה, מבקרים אותה, ולעיתים גם מעכבים את יוזמותיה. אני וחבריי מתכוונים לעמוד על כך שזה יהיה המצב".

כאמור, עו"ד איל ינון פורש מתפקידו כיועמ"ש הכנסת לאחר 12 שנים בתפקיד. החל ממחר תחליף אותו בתפקיד עו"ד שגית אפק, שכיהנה עד כה כיועמ"ש ועדת הכספים.

ח"כ איילת שקד (ימינה) אמרה לאיל ינון בישיבת הפרידה ממנו: ''אתה דוגמא ליועץ משפטי מקצועי, אף אחד לא יודע למי אתה מצביע ומה הדעות הפוליטיות שלך. היית מועמד לבית המשפט העליון, ואני בטוחה שעוד נכונו לך עלילות''.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן (הליכוד) שיבח גם הוא את עבודתו של ינון: ''אין ספק שאייל ינון הוא אדם מבריק, משפטן מבריק ומסור ובאמת שהוא ובת זוגו מבצעים שליחות ציבורית לעילא ולעילא שנים רבות למען אזרחי מדינת ישראל״.