ניידת הטאבלט של "יד לילד המיוחד"

"כבר שבועיים שאני בקושי מוצא זמן לאכול וללכת לשירותים", כך פתח א. את שיחת הוידאו שערכנו אתו אתמול בערב.

"אתם אפילו לא מתחילים להבין על מה מדובר פה. אשתי ואני על הקצה ואני לא מצליח להירדם בלילה רק מהמחשבה על מה יהיה מחר".

א' הוא אבא לילד על הספקטרום האוטיסטי, שמתגורר ביישוב קטן בצפון. הוא עובד בבית דפוס ואשתו מוכרת בחנות במרכז המסחרי. לאורך השנה הם מצליחים לשמור על שגרה שפויה, בזכות העובדה שהילד נמצא במסגרת מסודרת ואתו ילדים נוספים עם צרכים מיוחדים.

אבל מאז שהחל הסגר, מצבם החל להידרדר במהירות. ההתמודדות עם ילד כזה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, קשה במיוחד. "זה ילד שדורש יחס כל הזמן, ממש ללא הפסקה. הוא צריך שנהיה אתו, שנקשיב לו, שנעזור לו בכל דבר קטן - וכשאנחנו לא יכולים אז הוא הולך לאחים שלו. הוא אפילו לא יודע לבקש או להסביר מה בדיוק הוא רוצה, ואז מתחילות צעקות ובלאגן שלם. בסך הכל הלכתי לחמם לעצמי משהו במיקרוגל אחרי שכל היום לא התפניתי לזה - ועכשיו לוקח לי שעה להחזיר את הבית לרגיעה."

"בגלל כל המצב שנוצר אני הרבה יותר חסר סבלנות. גם אני וגם אשתי הוצאנו לחל"ת ואנחנו מפחדים שנתמוטט, אבל אין מי שיכול לעזור בעניין הזה. הרי מתנדבים ומטפלים לא יכולים לבוא אלינו לבית ועוד מעט אפילו לצאת להתאוורר לא נוכל. אני פשוט חסר אונים".

עד לפני כמה שבועות היה בביתם של א' טאבלט מיוחד עם משחקים המותאמים לילדם, שעזר לו להעסיק את עצמו בסופי שבוע ובחופשים. "אבל הוא נשבר ואין לנו יכולת לקנות אחד חדש, לצערי".

א' כמובן לא לבד. כמוהו בישראל אלפי משפחות שבהן ילד עם צרכים מיוחדים והן מתמודדות בדיוק עם אותו הקושי. לאבות ולאימהות האלה אין הדבר הכי בסיסי שכל ישראלי יכול למצוא אפילו בימים אלה: דקה לעצמם.

אל עמותת "יד לילד המיוחד" המטפלת לאורך כל השנה בילדים עם צרכים מיוחדים, החלו להגיע עוד ועוד קריאות נואשות לעזרה מהורים אלה. כך נולדה במשרדי העמותה "ניידת הטאבלטים" - מיזם מיוחד שייתן להן קצת אוויר לנשימה ויציל אותן מקריסה. "תחשבו מה זה שהילד הזה יכול להעסיק את עצמו אפילו שעתיים ביום ולהורה יש זמן להתקלח, לשבת קצת עם שאר הילדים בבית ולאגור עוד אנרגיה להתמודדות של מחר".

כדי לממן את הפרויקט הענק ולחלק טאבלטים ל-10,000 ילדים פתחה העמותה בקמפיין מימון המונים מיוחד. "לו רק יכולנו לממן בעצמנו כל כך הרבה טאבלטים... אבל בלי עזרה חיצונית זו משימה בלתי אפשרית! אנו מקווים מאוד שכמה שיותר אנשים טובים יצטרפו ליוזמה הזו, כך שגם הוריהם ואחיהם של הילדים האלה לא יישברו, חלילה".

גם אתם יכולים לתרום טאבלט לילד מיוחד. היכנסו עכשיו לאתר הפרויקט.