מסייעים למבודדים
מסייעים למבודדיםמשביע

ארגון 'משביע' שפועל משנת 1997 ברחבי יהודה ושומרון, ניצב בימים האחרונים בפני אתגר עצום בצל המאבק העולמי בנגיף: הוספת 1,000 סלי קמחא דפסחא לחלוקה השנתית.

משבר הקורונה גרם לאלפי אזרחים לאבד את מקור פרנסתם באופן מידי והתוצאות העגומות ניכרות היטב בערב החג. מבירור שנערך עם ארגוני החסד, עולה כי קיים מחסור עצום בסלי קמחא דפסחא ומשפחות רבות עלולות למצוא את עצמן ללא מצרכי יסוד לחג.

נתנאל שניר, מנהל ארגון 'משביע', מסביר כיצד פועל ארגונו למען המשפחות. "אנחנו מרכזים את כל המשפחות הנזקקות לעזרה ממחלקות הרווחה של המועצות בבנימין, בשומרון, במעלה אפרים, יד בנימין והר חברון ומקבלים את רשימת המשפחות. גם ביישובים קטנים יש משפחות שלא רוצות להיחשף לרווחה ועל כן אנחנו פועלים גם מול רבני יישובים. המטרה היא להגיע לכל משפחה שצריכה את העזרה ולסייע".

לסיוע לעמותה בימים אלו לחצו כאן

"במשבר הקורונה כשאנשים נעולים בבתים ולא יכולים להגיע לשום מקום, הגענו לרשימות שנמצאות בבידוד, אחת מהן ששני ההורים מבודדים ויש שם גם תינוקת רכה. ביקשו מאיתנו לארגן מטרנות וטיטולים ולתת את מירב הסיוע למשפחה הזו ולקחנו את הפרוייקט על עצמנו. מעבר לכך משפחות המבודדים ביישובים השונים ויש להם את הקושי לקבל את הסל אנחנו יודעים להגיע אליהם ישירות עד לפתח הבית ולהניח על הדלת".

שניר מספר על שיאו של פרוייקט 'קמחא דפסחא' של השנה. "ביממה האחרונה סיימנו את הפרוייקט הגדול של האריזה והחלוקה של קרוב לאלף סלים לחג בעלות כוללת של כ-200 אלף שקלים".

"הסל כולל 24 מוצרים יבשים – יין, מיץ ענבים, שמן, סוכר, קמח מצה, תבלינים, מוצרי ניקיון וכלים חד פעמיים. מעבר לזה יש חבילת מצות של 2.5 ק"ג וחבילת ירקות ופירות. כל משפחה מקבלת סל כזה", הוא מוסיף.

גם אופן החלוקה הוא ייחודי. "כל יישוב בתיאום עם מחלקת הרווחה שולח את רכב הביטחון היישובי שמגיע למרכז שלנו בעפרה. צוות מתנדבים מעמיס את הרכב של היישוב בחבילות ורכז הביטחון יודע באישון לילה להגיע לבתים ולהניח את הסלים, לרוב בסתר, כי לרבים לא נעים לקבל אותם בגלוי. זו הפעילות של הקמחא דפסחא".

כדי לגייס את התרומות למפעל החסד הגדול הזה נדרש זמן רב. "עבדנו על גיוס הכסף לפרוייקט במשך כמה חודשים וביממה האחרונה הוא הגיע לשיאו. זה חסד גדול. הרבה מאוד אנשים הושיטו יד ועזרו".

מדובר בחלק קטן מפעילות ארגון 'משביע' שמדי חודש בחודשו מבצע חלוקת סלי מזון לנזקקים. כעת, כפי שמסביר נתנאל שניר, זקוק הארגון גם לכוח הציבורי. "אנחנו מבקשים את עזרת הציבור כדי שנוכל להמשיך ולתמוך במשפחות. אנחנו לא ממומנים על ידי שום גוף ממשלתי והכל הוא מתרומות פרטיות כשאנחנו אוספים שקל לשקל מאנשים שאכפת להם".

לסיוע לעמותה בימים אלו לחצו כאן