בדיקת קורונה. אילוסטרציה
בדיקת קורונה. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

‏מספר הנפטרים מקורונה בישראל עלה ל-26: גבר בן 72 שהובא אתמול בלילה על ידי מד"א במצב קשה מאוד למרכז הרפואי שערי צדק נפטר בשעות הבוקר.

מבית החולים נמסר כי בשל המצב הקשה בו הגיע, הגבר טופל בחדר מבודד על ידי צוות ממוגן ונלקחה בדיקה לקורונה. הערב התקבלה תשובה חיובית.

מוקדם יותר דווח כי גבר בן 66 נפטר מנגיף הקורונה בבית החולים וולפסון בחולון. הוא סבל ממחלות רקע קשות והיה מאושפז, מונשם ומורדם במצב קשה. אישה בת 66 שסבלה ממחלות רקע רבות ונפטרה בבית החולים שיבא בתל השומר. אחר הצהריים נפטר בבית החולים וולפסון בחולון גבר בן 74 עם מחלות רקע.

שעה קלה לפני כן עדכן בית החולים שערי צדק בירושלים כי במחלקת הקורונה נפטרה מטופלת בת 69 עם מחלקות רקע קשות ומורכבות.

הערב עידכן משרד הבריאות כי מספר הנדבקים בנגיף קורונה בישראל עלה ל-6,092. 95 מהחולים מאושפזים במצב קשה ו-81 מהם מונשמים ומורדמים.

3,129 מהחולים נמצאים בביתם בתאי בידוד ועוד כ-700 מאושפזים במלוניות. 241 חולים שהתאשפזו עקב הקורונה החלימו ושבו לבתיהם.

דיירת "משען" בבאר שבע: אנחנו חוששים לחיינו

ב"ידיעות אחרונות" דווח הבוקר כי משרד הבריאות הזמין מאות אלפי מנות של תרופות ניסיוניות המיועדות במקור לטיפול בזיהומים של דרכי הנשימה ובמלריה. מחקרים חדשים הוכיחו ששילובן של תרופות אלו יעיל בחיסול וירוס הקורונה ובמניעת הדבקה.

הטיפול הניסיוני הכולל שילוב של אזיתרומיצין (זטו, אזניל), אנטיביוטיקה נפוצה המשמשת לטיפול בזיהומים של דרכי הנשימה, והידרוכלורוקווין, תרופה ותיקה המשמשת לטיפול במלריה.

הטיפול כבר משמש כיום לטיפול בחולים הקשים המאושפזים ביחידות לטיפול נמרץ. אם יוכח הטיפול כיעיל, יהיה ניתן להעניק אותו לכל החולים הקשים במדינת ישראל.