ליגת העל בכדורגל תחזור לפעילות?
ליגת העל בכדורגל תחזור לפעילות?צילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

יש תקווה באופק? אמש הודיעה מנהלת ליגת העל בכדורגל כי לאחר הנחיה שקיבלה ממשרד הבריאות, לא תחודש עוד הפעילות בליגות הכדורגל המקצועניות וכי רק לאחר חג הפסח תתקיים היערכות מחודשת בנוגע לחזרה לפעילות, אם בכלל.

היום (רביעי), בתום ישיבת וידאו של ראשי אופ"א עם מנכ"לי ההתאחדויות באירופה כולה, נראה כי החדשות לא כל כך פסימיות וכי עוד ישנה סיבה לאופטימיות עבור אוהדי הכדורגל, השחקנים, המאמנים,

בהודעת ההתאחדות לכדורגל בתום ישיבת הוידאו של ראשי אופ"א נכתב כי "העיקרון המרכזי שמנחה את אופ"א הוא לעשות הכל כדי לסיים את הליגות המקומיות ואת המפעלים האירופים של עונת 2019/20".

לדברי ההתאחדות, המחשבה הראשונית של אופ"א שהייתה חזרה לפעילות כבר בתחילת חודש מאי נגוזה ונדחתה בחודש כשההערכות מדברות על חזרה לשגרה לקראת חודש יוני וסיום העונה בסוף חודש יולי ותחילת אוגוסט.

במקרה שכזה, אמרו בהתאחדות לכדורגל כי פתיחת עונת 2020/21 תידחה או תתנהל בחפיפה עם סיום העונה הנוכחית, כאשר המשמעות האופרטיבית מבחינת לוח המשחקים המקומי היא שניתן יהיה לשחק את הליגות המקצועניות בחודשים יוני ויולי כדי לדווח בזמן לאופ"א על זהות הנציגות שלנו באירופה בעונה הבאה.

עוד נקבע בישיבת הוידאו כי משחקי הפלייאוף לטורניר גמר היורו שנדחו ליוני, יאלצו להידחות פעם נוספת. על פי הודעת ההתאחדות לכדורגל, המשחקים בהם אמורה לקחת חלק גם נבחרת ישראל בכדורגל שתתארח אצל נבחרת סקוטלנד, יעברו ככל הנראה למועדים הבינלאומיים שקבועים בחודשים ספטמבר – אוקטובר – נובמבר 2020. כתוצאה מכך, ייתכן שהנבחרות יאלצו לקיים 3 משחקים בשבוע, דבר שיגרור גם פחות אימונים והיערכות למשחקים חשובים אלו.

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות אמר: "לוחות הזמנים שנקבעו לפני כשלושה שבועות ביטאו אופטימיות גדולה, אך לצערי המציאות לא פעלה לפיה. התאריכים החדשים אותם הציגה אופ"א היום מבטאים את השאיפה המשותפת לכולם לאפשר את חזרת הליגות לטובת הכרעות על כר הדשא. ברור שאנחנו תלויים בהחלטות משרד הבריאות והרשויות בנושא, אבל אני אופטימי יותר היום, כי הארכה שנתנה אופ"א תסייע לנו להביא את הליגות לסיומן, לא על שולחן הדיונים אלא במגרשים".