איש צוות עם מסכת העיניים החדשה
איש צוות עם מסכת העיניים החדשהצילום: דוברות

המעבדה לתלת מימד באיכילוב החלה לייצר 2,000 מגני עיניים לטובת מיגון הצוות הרפואי באיכילוב מפני הקורונה.

ד״ר שלמה דדיה, מנהל היחידה לחדשנות כירורגית ומעבדת התלת מימד באיכילוב הסביר, "המאבק בנגיף הקורונה דורש תגובה מהירה ומידית הן מבחינת מיכשור רפואי ומיגוני הולם למטופלי הקורונה והן לצוות הרפואי המטפל בהם".

לדבריו, "כל מדינות העולם מדווחות על משבר הצטיידותי חריף וחוסרים קריטיים, כאלו שהתגלו במדינות בהם המגיפה בעיצומה, גם בכאלה בהן הרפואה מתקדמת ביותר. טכנולוגית ההדפסה בתלת מימד מתגלה בימים אלו במלוא חיוניותה ביכולתה לתת מענה מהיר ויצירתי לאתגר דרך הדפסת תלת-מימד של מיכשור רפואי ומיגוני נדרש זה".

מעבדת התלת מימד באיכילוב, בראשותו של ד"ר דדיה נענתה לאתגר ויחד עם חברות ישראליות מובילות בטכנולוגיה בעולם: סינרג'י אר אם, סטרטסיס, מטריקס וסו-פאד, אשר נרתמו לייצור המיגון "כחול-לבן", החלה לייצר החל מהשבוע מסיכות מגן לצוותים הרפואיים בבית החולים.

המסיכה מיוצרת בהדפסת תלת מימד מחומרים ייחודים לשימוש רב פעמי מחומרים עם תקינה רפואית שניתנים לסטריליזציה, דבר שיקל על ההגנה של הצוותים שעובדים מסביב לשעון ועל ההצטיידות המהירה על פי דרישת המוסדות, תוך מענה מהיר ואיכותי שהוא גם אקולוגי-סביבתי.

נכון להיום נמסרו כתרומה 200 מסיכות מיגון, ובקנה המשך ייצור מתוכנן של אלפי מסיכות מגן נוספות לטובת בית החולים.

ד"ר דדיה מוסיף, "המעבדה לתלת מימד באיכילוב, שוקדת בימים אלה, ביחד עם גורמים מקצועיים בבית החולים על המשך מציאת פתרונות הצטיידות של חלקי מיכשור רפואי מותאם נדרשים שעשויים להיות בחסר קריטי בהמשך ההתמודדות במחלת הקורונה, כאלה שטכנולוגית הדפסת תלת המימד יכולה לתת מענה מהיר ואפקטיבי עבורם, לרבות ייצור עצמי בתוך בית החולים".