המשחטה בהונגריה
המשחטה בהונגריהצילום: Zsolt Demecs

לאור המחסור ההולך וגובר בבשר כשר בקהילות היהודיות באירופה, בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה, הקהילה היהודית בהונגריה תספק עשרות אלפי עופות לקהילות בצרפת, אנגליה, גרמניה ואוסטריה.

המחסור נוצר עקב סגירתן של משחטות רבות וביטולן של שחיטות כשרות באירופה. אם לא די בירידה בהיצע של בשר כשר, קהילות רבות מדווחות על עלייה חדה בביקוש לבשר ועופות, זאת, לאור העובדה שמשפחות רבות החלו לרכוש מזון לא רק עבור תצרוכת יומית אלא אף כדי לאוגרו, כאשר הדבר מורגש אף באופן מוגבר יותר במוצרים קפואים הנשמרים לאורך זמן, כמו בשר.

אלפי משפחות באירופה שנהגו לעשות את החג בישראל, ביטלו את הגעתן וזקוקות לבשר בקהילותיהם. כך, למשל, באנגליה מדווחים על עלייה של 20% בצריכת הבשר הכשר.

בניגוד למשחטות רבות באירופה, בהן מתבצעת מעת לעת שחיטה כשרה, לצד פסי שחיטה לא כשרים, המשחטה בהונגריה בניהולו של הרב שמואל אוירכמן הינה כשרה כל השנה, אך עד עתה יצרו כבד אווז לשוק הישראלי והצרפתי.

כאמור, לאור המחסור, המשחטה תעסוק מעתה בשחיטת עופות, עם תכנון לשחוט כעשרת אלפים עופות ביום.

השחיטה פועלת תחת "עמי"ך" - איגוד הקהילות שומרי תורה בהונגריה (חב״ד) בהונגריה בראשות הרב שלמה כובש ומספקת עוף כשר ועוף מהדרין בפיקוח הכשרויו המקובלות ביותר באירופה.

״אנחנו שומעים וקוראים על המצב הקשה מאוד בקרב אחינו בקהילות הגדולות באנגליה ובצרפת. כל השנה הקהילות הגדולות האלה דואגות לנו באספקה של אוכל כשר. כעת הגיע תורנו לדאוג להן. הקהילה היהודית ההונגרית מתגייסת כולה בכח אדם מוגבר למטרה הזו, תוך שימוש באמצעי הגנה ושמירה על סטנדרטים גבוהים ביותר בכל הנוגע להוראות הזהירות מהקורונה״, אומר הרב כובש.