הכשרת החיילים החרדים לפני גיוסם
הכשרת החיילים החרדים לפני גיוסםצילום: שח"ר

עשרות צעירים חרדים התייצבו בבקו"ם לאחר חודשי פעילות הכנה לשירות הצבאי שהתקיימו על ידי האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון וארגון שח"ר.

ההכנות לשירות הותאמו בהדרגה למציאות הקורונה.

בעוד בעבר כללו ההכנות הרצאות על אופי השירות, אימוני כושר קרבי וקרב מגע צה"לי, על מנת שיגיעו ברמת כשירות גבוהה לקראת השירות הצבאי. בעקבות הנחיות משרד הבריאות נערכו ההכנות בחודש האחרון בהתמקדות על ליווי פרט וקשר אישי.

ימי השיא שהיו אמורים להיערך בחודש האחרון וכללו ימי הכנה לגיבוש ומסעות שונים התבטלו בשל הקורונה והתקנות הציבוריות. גם ההגעה להתייצבות בבקו"ם נעשתה באופי מצומצם על מנת למנוע הידבקויות מהנגיף.

מסלולי הלחימה למגזר החרדי כוללים את גדוד נצח יהודה, והפלוגות החרדיות בחטיבת גבעתי וחטיבת הצנחנים. הפלוגות תפסו קווים מבצעיים בכל הגזרות ותרמו לחיזוק מערך הביטחון בזרוע היבשה.

ארגון שח"ר המלווה זה למעלה מחמש שנים את הלוחמים החרדים בחטיבות החי"ר מציינים כי הביקוש לשירות משמעותי גדל ואיתו גם מועמדים רבים המעוניינים לעבור גיבוש סיירות והשתלבות בשירות ביחידות מיוחדות בצה"ל. "לצד העלייה ברף המקצועי בהכנות לשירות של נוער חרדי, אנו פועלים להכנת הנוער בהכשרות סיזיפיות יותר על מנת שיעברו בהצלחה את המיונים, מדובר על תהליך ארוך הנמשך כשנתיים של סגירת פערים לקראת שירות בחטיבת הקומנדו".