שוטרים בבני ברק
שוטרים בבני ברקצילום: תומר נאוברג פלאש 90

ד"ר ציון שלוסברג, מנהל המחלקה לטיפול באוכלוסיות מיוחדות וחבר בצוות ההסברה של משרד הבריאות, אומר שהרחבת הפעולות שנעשות בעיר בני ברק לעצירת התפשטות הקורונה מתחילה להשפיע.

"אני בהחלט רואה התעוררות גדולה מאוד של הציבור. אני, גם כרופא מטפל בבני ברק וחבר בחמ"ל שהוקם פה בעיר, מזהה שיש תנועה מאוד דלילה בעיר, סוגרים חנויות. ואם ה'שדרה החמישית' של בני ברק – רחוב רבי עקיבא – שנראה לא כמו בכל ערב חג שחנויות פתוחות עד שתיים בלילה והרחוב שומם, זה מעיד על השינוי באוכלוסיה", אומר שלוסברג לערוץ 7.

לדבריו, "אנשים בהחלט מקפידים יותר על ההוראות ואם כולם ישנסו מותניים, יקפידו על ההנחיות ויבינו שעקב צפיפות האוכלוסין חייבים להוציא את החולים כדי למנוע הדבקה המונית, נצליח".

ד"ר שלוסברג מחדד את ההוראות הקשורות לפסח ומציין שגדולי הדור הביעו בהן תמיכה. "כדאי לעשות את הקניות בצורה טלפונית כדי שיביאו את הדברים עד הבית ולא יהיה צורך ביציאה, לצאת מהבית אך ורק להצטיידות במזון ותרופות ואם כבר יוצאים להתמגן היטב ולשמור על כל ההוראות".

"צריך לציין שהרב גרשון אדלשטיין כבר הבהיר שצריך לקיים את הסדר רק במסגרת המשפחה הגרעינית ולהישאר בבתים. אנחנו מבקשים לקחת אחריות, להקשיב לרבנים ולא להתקרב למציאות שאנחנו רואים אצל אחינו מעבר לים".

ד"ר ציון שלוסברג
ד"ר ציון שלוסברגצילום: דוברות

לשאלה מדוע החליט משרד הבריאות להוסיף את החובה בלבישת מסכות במרחב הציבורי הוא עונה כי "המסיכות מגינות על אחרים מפנינו וזו אחת ההתערבויות היעילות ביותר. אם כל אחד ישים מסיכה נוכל למנוע הדבקה מאדם לאדם".

לדברי ד"ר שלוסברג, שיא התפרצות הקורונה עדיין לא הגיע. "אני חושב שאנחנו לא יכולים לדעת את זה ויהיה מיותר להסיק מסקנות אופטימיות מוקדם מדי כי זה ימנע מאיתנו את כל המאמץ המשולב הזה של הרבה גופים במדינה להשתלט על הנגיף והתפרצותו. אמנם חשוב לשמור על אופטימיות אבל אסור להוריד לרגע את רמת המוכנות".