בשל המאמץ הישראלי להילחם בנגיף הקורונה, ישיבות ההסדר סגרו את שעריהן ופיזרו את התלמידים לביתם.

בישיבת ההסדר "הר עציון" הדבר קשה פי כמה, מכיוון שהישיבה אינה נוהגת לסיים את סדר חורף בראש חודש ניסן כמו מרבית הישיבות ועולם התורה אלא מסיימת בה' ניסן אחרי לילה של ''משמר'' בבית המדרש.

השנה, בשל הבידוד החלקי בו נתונים אזרחי ישראל כולם, הועבר ליל המשמר דרך תוכנת ה"זום" ובהשתתפות מאות תלמידים ובוגרים.

על אף הקושי הרב בסגירה הפיזית של בית המדרש, הישיבה עברה ללמידה מקוונת ולימוד התורה נשמר בגאון בבית המדרש הווירטואלי.

בדרך זו הועברו עשרות שיעורים עם עשרות אלפי צופים במגוון תחומי תורה בלימוד מעמיק ומשמעותי. בטיש שנערך בערב המשמר הווירטואלי בתקופה קשה זו, התלמידים שרו במשותף, כל אחד מביתו, את לחניהם של יונתן רזאל למילות שיר חג הפסח הידוע "והיא שעמדה" ולחנו הקסום של הרב הלל פלאי "תורה הקדושה". כל אלה מקבלים משמעות עמוקה ומרגשת על כוחה של תורה וישיבה אשר נוסכות תקווה לעתיד.

''תלמידי הישיבה ממשיכים ללמוד תורה גדולה בביתם וחלקם אף הצטרפו למאמץ הלאומי מחוץ לעולם הישיבתי", מספר הרב ברוך גיגי, מראשי הישיבה. "מלבד תלמידנו שזומנו לשירות בצווי חירום של צה"ל, עשרות רבות מתלמידי הישיבה התנדבו לסייע למשרד הבריאות, במחקר מדעי ייחודי לטובת ההתמודדות הגלובאלית עם הקורונה. בנוסף, תלמידי ישיבה אחרים התנדבו להכשיר לפסח את המטבח של בית חולים הדסה עין כרם, אחרים מחלקים חבילות מזון ותרופות לקשישים ונזקקים וגם שומרים איתם על קשר טלפוני במטרה להפיג את הקושי של הבידוד ולהיות זמינים לכל צורך שיתעורר".

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון מבית איגוד ישיבות ההסדר נשא שיחה בעת נעילת בית המדרש בה אמר בין היתר: "כל ימי חיי אני נמצא בישיבה הזו, מאז שהייתי בן 18 ועד היום שאני בן 70 אני נמצא כל הזמן בישיבה. עד היום, הישיבה נסגרה רק פעמיים, פעם אחת צורה כמעט מוחלטת במלחמת יום הכיפורים, עכשיו, הפעם השנייה היא סגירה מוחלטת בשל המאבק עם נגיף הקורונה. אלו ימים קשים לכולם, כל מה שאנו חווים הוא אולי כדי להביא איזו תקווה טובה לעולם. מה שבטוח הוא שיש חרון אף גדול ואנו נצרכים לעשות קודם כל חשבון נפש שלנו כדי להבין למה זה קורה. אנחנו לא יוצאים לחופשה, ולא יוצאים לנוח – אנו יוצאים עם מחויבות גדולה ביותר".

"אנו חייבים להרבות בתפילה, לומר כל יום את תפילת זיכרונות ממוסף ראש השנה בלי לחתום בשם ומלכות ובלי לומר "זה היום תחילת מעשך זיכרון ליום ראשון". חובה עלינו לחדש בתפילתנו ולהבין שהקב"ה מדבר אלינו דרך האירוע הזה ורוצה לשמוע את התגובה שלנו - לא להתייחס לזה כאל רק מקרה. בנוסף, עלינו להרבות באחדות ולרפא את כל הפצעים והנגעים סביב תקופת הבחירות. לא לשכוח, יש לנו מחויבות כלפי עם ישראל. יש אנשים זקנים שלא מבקרים אותם ולא יודעים מה איתם, הם יכולים למות ואף אחד לא ידע מזה. זו החובה שלנו בימים האלה, אם הקב"ה הוציא אותנו מהלימוד זו החובה שלנו ואסור לנו לוותר עליה, כל אחד יודע על אנשים כאלו בסביבתו ואם לא הוא מוזמן לשאול ולברר מי זקוק לסיוע".

הרב מדן סיכם את הדברים: "כמובן שאנו חייבים להמשיך בחובת לימודה תורה, איננו פטורים מלימוד תורה גם שאנחנו בבית בשל המצב. שהקב"ה ירחם עלינו, וכמו שהקורונה הופיעה פתאום היא גם יכולה להעלם, "וישועת ה' כהרף עין", וימצא פתרון לישועת הרבים. אנחנו צריכים לדעת שהקב"ה מדבר איתנו ועלינו לענות לו. זה לא זמן להתבטל, עת צרה היא ליעקב וממנה יושע".