גם חידון התנ"ך עבר ל-ZOOM

לראשונה מאז נוסד חידון התנ"ך לנוער לפני 57 שנים, 64 אלופי התנ"ך מ-29 מדינות ברחבי העולם שינסו להעפיל לגמר החידון יבצעו את המבחנים מביתם באמצעות מבחן מקוון ב-14 שפות שונות.

רגע לפני תחילת הבחינה אמר יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג למשתתפים בשיחת זום: "לאורך כל הדורות עם ישראל התמודד אל מול אתגרים עצומים ותמיד מצא את הדרך היצירתית כדי להמשיך במסורת ולהעביר את התנ"ך מדור לדור, גם כאשר התרחש על עמנו האסון הגדול ביותר שפקד את האנושות, השואה.

''בקיום חידון התנ"ך בעת הזו יש מסר חשוב מאוד - שגם בתקופות בהם העם היהודי והאנושות כולה מתמודדים אל מול אתגר שמשתק את העולם, עם הספר ממשיך את המסורת המרגשת בת 57 השנים. באופן אישי זה מרגש אותי מאוד שהחידון שאמי ייסדה ממשיך גם בעת הזו ביתר שאת ואף משמש כגשר וירטואלי שמאחד בין צעירות וצעירים יהודים מרחבי העולם".

מתוך 64 המועמדים בבחינות המוקדמות, 16 המתמודדים שיקבלו את הניקוד הגבוה ביותר - יעלו לגמר שיתקיים לראשונה בצורה וירטואלית ולא בירושלים, וישודר כמדי שנה בשידור חי לטלוויזיה בישראל ולעולם היהודי.

לצורך קיום הבחינה, הסוכנות היהודית שאחראית על חידון התנ"ך בשיתוף עם משרד החינוך, הפעילה הערב (02.04) מבצע וירטואלי חוצה יבשות:

המתמודדים נפגשו בשעה 17:00 בשעון ישראל במליאת "זום" ולאחר מכן חולקו לחדרים קטנים לפי שפות, בו הם קיימו את המבחן במערכת מקוונת, שהותאמה לצרכי חידון התנ"ך, תוך שהם בקשר עם המתורגמנים ועובדי הסוכנות היהודית, שעזרו להם והשגיחו על טוהר הבחינה.

90 מצלמות רשת ליוו את הנבחנים ששידרו בשידור חי אל 8 משגיחים אשר עקבו אחרי מהימנות הבחינה ואל מתורגמנים ב 14 שפות שונות, שסייעו למתמודדים ועמדו עמם בקשר וידאו ואודיו שוטף.

המתורגמנים ועובדי הסוכנות היהודית ישבו כל אחד בביתו והכל נוהל מחמ"ל בביתו של רכז חידון התנ"ך בסוכנות היהודית, עמיחי בנעט, ששלט על הנעשה בכל המדינות.

מדי שנה נערך בישראל במשך שבועיים ימים לקראת יום העצמאות מחנה תנ״ך, בארגון של משרד החינוך, הסוכנות היהודית וקק״ל, שאליו מגיעים המועמדים מהעולם ובמסגרתו גם נערכות הבחינות המוקדמות. השנה עקב ההגבלות על הנסיעות ברחבי העולם, נדחה מחנה התנ"ך אך הבחינות המוקדמות נערכו הערב באופן מקוון וגם חידון התנ"ך עצמו, שהוא מסורת וחלק מחגיגות יום העצמאות, לא מתבטל וישודר בטלוויזיה, עם המתמודדים בכל רחבי העולם, שישתתפו בצורה מקוונת.

המועמדים השנה לחידון מגיעים מ-29 מדינות ביניהן: ארה"ב, אנגליה, אוסטרליה, דרום אפריקה, צרפת, רוסיה, מולדובה, פנמה, הונגריה, אתיופיה, קנדה, מקסיקו, ברזיל, ונצואלה, פולין, קוסטה ריקה, הולנד, צ'כיה, ספרד, גיברלטר, בוסניה הרצגובינה, ארגנטינה, קולומביה, אזרבייג'ן, גאורגיה, אוקראינה, לטביה וישראל.