פקד איתמר בן עמי וצוותו במשמר הכנסת
פקד איתמר בן עמי וצוותו במשמר הכנסתצילום: בן עמי
חברי צוות מחלקה ד' במשמר הכנסת בשיתוף לוחמי מחלקת המשכן רגילים למבצעים ותרגילים בשגרת פעילות האבטחה על הכנסת אבל אמש הם יצאו למבצע מסוג אחר.

הצוותים בראשות מפקד המחלקה פקד איתמר בן עמי, סגן מפקד המחלקה רס"מ תומר ועקנין וסגן רס"ר היחידה איתמר לוי הגיעו לנקודת איסוף חבילות המזון של עמותת משגב לקשיש בירושלים ויחד עם צוותי לוחמי העילית החלו במבצע אריזת חבילות מזון למצוות קמחא דפסחא אותן מקיימת העמותה מזה שנים רבות.

400 חבילות עם מוצרים כשרים לפסח אותן ארזו לוחמי יחידות העילית של הכנסת יועדו לקשישים, חולים וניצולי שואה בכל אזור ירושלים. בתום מבצע האריזה שערך כשלוש שעות תחת ההגבלות אותן הטיל משרד הבריאות לאור משבר הקורונה גילו הלוחמים כי יש ברשותם מלאי גדול של חבילות ולצורך חלוקתן נעזרו גם ברשתות החברתיות.

"עקב הכמות הגדולה של החבילות ואזור החלוקה העצום פנינו בפייסבוק לקבוצות ירושלמיות. בעקבות הפנייה החלו להגיע חבר'ה צעירים עם רכבים שהעמיסו חבילות ויצאו לחלוקה", סיפר פקד בן עמי, "הרכב האחרון סיים בסביבות השעה 18:00. זה היה יום ארוך ועמוס שעבר בהצלחה".

בכנסת סיפרו כי חלק מיעדי משמר הכנסת, לוחמי המשמר ומחלקה ד' בתוכם היא התנדבות במהלך השנה בפרויקטים משמעותיים לסיוע בקהילה. "לאור אתגר הקורונה הניצב בפני מדינת ישראל ובעיקר מקשה על אוכלוסיית הקשישים הרחוקה מבני משפחתם, ראינו חובה מוסרית לקחת חלק באריזת מוצרים וחלוקתם דווקא לקראת חג הפסח.

חשוב לציין כי לאורך כל היום פעלנו על פי הנחיות משרד הבריאות והמאבטחים התמגנו במסיכות וכפפות ונשמרו במרחקים הנדרשים. המאבטחים הגיעו בהתנדבות כשהם חדורי מוטיבציה ועבדו במרץ בסיטואציה לא פשוטה ואף מאתגרת. הידיעה שהצלחנו להגיע לחלק גדול מהקשישים המתגוררים בירושלים עם החבילות הסבה ללוחמים סיפוק רב", אמר פקד בן עמי.

קצין הכנסת ניצב יוסי גריף הודה ללוחמיו ואמר בתום הפעילות: "כמו תמיד אני גאה בכם על היוזמה והרצון להעניק מעצמכם. הכנסת עובדת בימים אלה במתכונת מיוחדת עם שעות אבטחה רבות מהרגיל וגם בימים אלו שאתם רחוקים מהמשפחות שלכם מצאתם את הזמן כדי לחבק את הקהילה בה אתם חיים. אנו מתפללים לימים טובים יותר ומאחלים בריאות וחג שמח לכל עם ישראל".