מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טובלע"מ

משרד הבריאות ידרוש מהממשלה להפוך את חבישת המסכה לחובה ביציאה למרחב הציבורי, כך נודע היום (שבת) ל-N12.

במשרד מתכוונים להביא את זה בפני הממשלה בימים הקרובים. למרות שבתחילת משבר הקורונה במשרד הבריאות לא ביקשו מהציבור לחבוש מסכה במרחב הציבורי, לפני כמה ימים החלו להמליץ על חבישת מסכות וכיסויי פנים ביציאה החוצה, ונראה שכעת שוקלים שם להפוך את ההמלצה לחובה.

ביום רביעי האחרון ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הצהרה לתקשורת ובה המליץ למי שיוצא מביתו להסתיר את פניו כדי למנוע הדבקה של הציבור: "אנחנו מבקשים מאזרחי ישראל לחבוש מסכות במרחב הציבורי. אם אין ברשותכם מסכה, השתמשו בצעיף או בכל אמצעי אחר שיצמצם את הפצת הנגיף לאחרים".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שנאם אחריו המשיך באותו הקו ואף המליץ ליצור מסכות מאולתרות בבית. "ארגון הבריאות העולמי אמר שהמחלה עוברת רק דרך רסיסי הרוק ואפשר להגן על עצמנו באמצעות מסכות שמגינות על האף והפה", אמר. "אפשר לאלתר גם מסכות בבית ולהשאיר את המסכות לצוותים הרפואיים".

בהמשך להנחיה אז של מנכ"ל משרד הבריאות לאלתר מסכות, גורם בכיר שמומחה לטיפול באירועים ביולוגיים מתח ביקורת חריפה במיוחד על ההנחיה. לדבריו, חייבים לשים מסכות מתאימות בלבד אחרת אנשים יידבקו.

במשרד הבריאות הסבירו כי חבישת מסכה שאינה מתאימה ובלויה לא תגן מהידבקות: "מסכה בלויה, לא מגינה עלינו. מסכה לא הדוקה, רטובה, מקומטת, קרועה ובלויה, שאינה מוצמדת היטב אינה מספקת הגנה טובה. החלף מסכה".