שר הביטחון נפתלי בנט התראיין הערב (מוצאי שבת) ב"חדשות סוף השבוע" והצהיר כי כדי לחזור במהרה לשגרה, יש להעביר את האחריות לניהול משבר הקורונה למשרד הביטחון.

"אנחנו לא מלינים על כלום", הסביר בנט. "אנחנו רוצים שמערך הבדיקות יצליח ולכן היה צריך להעביר אותו לפני חודש לצה"ל. זה לא עניין של מטוש, זה הרבה יותר מורכב. אני רוצה לגייס גורמים פרטיים וחברות היי-טק שנמצאות בצמרת. כולנו מנסים לעזור ואם רוצים שנוכל להתמודד ולפתוח את כלכלת ישראל צריך להעביר את כלל האחריות לצה"ל ולמערכת הביטחון. אנחנו במלחמה ביולוגית קשה נגד הטבע. בהחלט צריך את התרומה של משרד הבריאות להתוות מדיניות, אבל לא מדובר בגוף ביצועי".

שר הביטחון המשיך: "צה"ל הקים את מוקד 104 ומטפל במאתיים אלף קשישים. נעזור בכל החזיתות אבל הלקח בכל המדינות הוא למנות בן אחד שינהל את האירוע. צה"ל ומשרד הביטחון יודעים את העבודה, אנחנו לא מחכים. הדעה שלי בנוגע להעברת הסמכות למשרד הביטחון לא קשורה לעניין".

על המגעים לממשלת אחדות ועל ההודעה שיצאה מטעם ימינה לפיה אם לא יצטרפו לממשלה יפעלו כנגד שחיתות: "אנחנו תמיד פועלים נגד שחיתות ורגולציה שמולידה שחיתות, אבל יש לנו עוד נקודות חשובות – ריבונות ומערכת המשפט. אמרתי לראש הממשלה ביום שישי – הוא יחליט על התפקיד שלנו בממשלה, על מהות הממשלה ועל הרכבה. אנחנו נראה את המכלול ונחליט אם להיכנס או לא. לא נולדתי שר".

כשנשאל אם על שר הבריאות ליצמן להתפטר מתפקידו, השיב השר בנט: "אני לא מחלק ציונים. הסיבה שבמדינת ישראל יש כל כך מעט מתים למרות שהתחלואה גבוהה מהממוצע היא בזכות העובדה שהציבור הישראלי הבין שהקורונה מסוכנת. אני לא מתכוון לתת ציונים. עוד המון שנים, כשהקורונה תהיה מאחורינו, יזכרו את הערבות ההדדית של תנועות הנוער, של צה"ל, של הרופאים ושל האחיות - כולנו כאן ביחד ובעזרת השם ננצח את הקורונה".