יאיר גולן
יאיר גולןצילום: פלאש 90

חבר הכנסת יאיר גולן (מרצ) השתלח הערב (מוצאי שבת) ביו"ר העבודה עמיר פרץ על רקע הודעתו על פירוק השותפות עם מרצ לקראת כניסה לממשלת אחדות.

"עמיר פרץ, ברוך שפטרנו מעונשך, ורק חבל על רבבות המצביעים שהלכו שולל אחריך. תיזכר לעד כמי שיצריו האישיים גברו על שיקול דעתו הערכי והפוליטי. נוח על כיסאך לשלום, ועמוד לגורלך הנקלה לקץ הימים. שלום ולא להתראות".

מוקדם יותר הודיע יו"ר העבודה ח"כ עמיר פרץ ליו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, על סיום האיחוד בין המפלגות. בהודעה מטעמו של פרץ נמסר כי הועברה בקשה לוועדה המסדרת לצורך פירוק הסיעה המשותפת בכנסת ה-23.

חברי הכנסת עמיר פרץ ואיציק שמולי צפויים לקבל תיקים כחלק מההסכם בין כחול לבן והליכוד, ואילו ח"כ מרב מיכאלי הודיעה שלא תיכנס לממשלה, אך היא צפויה להישאר חברת מפלגת העבודה והסיעה בכנסת ותצביע באופן עצמאי.

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ תקף את פרץ ואמר כי "עמיר פרץ קובר את מפלגת העבודה קבורת חמור. פרץ ושמולי מועלים באמונם של מאות אלפי בוחרים, ומזדחלים כאחרוני העסקנים לזרועות הנאשם מבלפור עבור ג'וב בממשלת ימין".

"ההתחייבות שלא לשבת תחת הנאשם נתניהו היתה גם הבסיס לחיבור עם מרצ. פרץ הפר את ההתחייבות הזו, תוך יריקה בפרצופם של כל אלה שנתנו בו אמון". הוא הוסיף: "אני קורא לחברינו בתנועת העבודה - בואו אתנו כדי ליצור אלטרנטיבה חדה וברורה מול שלטון הימין. מרצ תגיש מחר בקשה להתפצל מהעבודה ותוביל שמאל גאה, אידיאולוגי ונאמן לבוחריו".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) תקפה את פרץ, "עמיר פרץ סיים קריירה פוליטית מכובדת כאופורטוניסט ונוכל ויירשם ככזה בספרי ההיסטוריה. פרץ רימה את הבוחרים, רימה את מרצ ורכב על גבי השמאל הישראלי לעבר ג'וב עלוב בממשלה בזויה".

היא הוסיפה כי "מרצ תמשיך להיאבק בשחיתות, הגזענות והסיפוח כמו שתמיד נלחמה, ותמשיך לשרת את בוחריה כפי שתמיד עשתה".