פיקוד העורף: לא לנשק תשמישי קדושהפיקוד העורף

אלוף (מיל') רוני נומה, ראש צוות החירום של בני ברק, מעריך שמספר חולי הקורונה בעיר גבוה הרבה יותר ממספר החולים המאומתים.

"יש בעיר כ־1,000 חולים מאומתים, אבל להערכתי המספרים גבוהים הרבה יותר. גם מספר המבודדים גדול בהרבה מכפי שמדווח, בין השאר משום שהשיטות שבהן נעשות הבדיקות בארץ אינן רלוונטיות לעיר כמו בני ברק, שבה 50 אחוז מהתושבים לא מחזיקים טלפון מתקדם", סיפר נומה.

נומה, שמונה על ידי העירייה כדי לנהל את המשבר שפוקד את בני ברק, אמר ליואב לימור בעיתון ''ישראל היום'' כי פיקוד העורף ואנשי המודיעין של אוגדה 98 בונים כעת תמונת מודיעין במטרה לדעת מה קורה בכל דירה.

"אנחנו מנסים לבנות כעת מערכת שתיתן לנו תמונת מצב טובה יותר על הנעשה בעיר מבחינת מצב הרפואה, הלוגיסטיקה והרווחה".

בשיתוף פעולה בין צה''ל ומטה החירום העירוני, ימונה גורם שיהיה אחראי לנעשה בכל רחוב, ובהמשך לכל בניין. "כל חייל יקבל 5-4 משפחות שאיתן הוא יהיה בקשר קבוע, ותפקידו יהיה לוודא שהן בסדר ולתת מענה לצרכים שלהן", אומר נומה.

כוחות משטרה ומחסומים הוצבו בכניסות לבני ברקדוברות המשטרה

הוא תיאר: "התושבים בבני ברק מתחילים להבין שבאמת באנו לעזור להם. זה ייקח עוד יום־יומיים, אבל אני חושב שבאמצע השבוע הם כבר יסמכו עלינו לגמרי ויבינו שלא באנו לחנוק אותם או לשים אותם בגטו כמו שחלקם טענו, אלא לסייע".

"אני מניח שהמדיניות הקיימת של הגבלות תנועה פנימה והחוצה מבני ברק יישמרו. זה לא יימשך ימים או שבועות בודדים, ואני גם לא רואה את זה חוזר לשגרה אחרי פסח. זה ייקח שבועות רבים, אולי יותר. אולי במקומות אחרים זה ייקח פחות זמן, אבל לא בבני ברק".

לדברי נומה, הגדלה דרמטית של מספר הבדיקות תאפשר להוציא את העיר מהמשבר. כשנשאל האם הציבור משתף פעולה עם הרשויות השיב "אני מבין שהיו לא מעט קשיים בהתחלה, אבל מרגע שהרב קנייבסקי הבין את העניין ואמר דברים ברורים - התוצאות ניכרות בשטח. צריך להבין שהציבור הזה לא רואה את אותן החדשות כמונו, והוא זקוק להסברה מיוחדת, שכרוכה בלא מעט מורכבויות. אבל זאת גם אוכלוסייה ממושמעת מאוד, שמבצעת את ההנחיות שהיא מקבלת מרבנים ומרופאים, וכך אנחנו מנסים להשפיע עליהם".

"הבעיה העיקרית היא מספר הבדיקות המועט, שפשוט לא מתאים לאוכלוסייה במקום כמו בני ברק, כי אם בכל מקום קצב ההדבקה הוא בערך 3 אחוזים, פה הוא 6 אחוזים, כלומר קצב כפול של התפשטות המחלה, ולכן קריטי לבדוק מהר והרבה".

נצ"מ שלומי שגיא: רוב תושבי בני ברק שומרי חוקדוברות המשטרה