ארכיון
ארכיוןצילום: Nati Shoaht/Flash90

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, מספר בראיון לעיתון ישראל היום, על היערכות המשרד להתמודדות עם משבר הקורונה שהכה קשות בענף היירות, ובין השאר מספר על תכנית מתן אישורי טיולים על פי חלוקת האוכלוסיה לקבוצות.

"במשרד האוצר מכניסים את עם ישראל לדיכאון והם חושבים שהתיירות נעלמה לשנה הקרובה, אבל זה ממש לא כך. את הסגר הזה לא יהיה אפשר להחזיק הרבה זמן. אחת הדרכים שאנחנו בוחנים היא לחלק את העם לפי קבוצות ולאפשר לצאת לטייל בסדר מסוים. לדוגמה, אם נחלק את זה לפי שמות משפחה, אז בסוף שבוע מסוים כל מי ששם משפחתם מתחיל באותיות א'-כ' ייצאו ובסוף השבוע שאחריו ייצאו לטייל כל השאר", אומר הלוי.

לדבריו "תהיה בקרה, אבל אנחנו כבר רוצים לשחרר את הלחץ. ברור לנו שבשלב ראשון נרצה להוציא את הישראלים למלונות בארץ, יש לנו ניסיון מדהים מצוק איתן, שם הוצאנו קמפיין גדול, ואחרי חודש וחצי שהמשק היה בקומה, החיינו אותו".

עוד מתייחס הלוי לענף התיירות היוצאת והנכנסת: "אנחנו יודעים שייקח זמן לתיירות נכנסת, מטוסים מושבתים וכך גם חברות התעופה, חלק מהמטוסים יהיו בעיקולים לחברות ליסינג, זה משבר תעופתי ותיירותי שלא היה כמותו בעולם גם בתקופת המלחמות".

"אנחנו בודקים איך נתמרץ את חברות התעופה לבוא לפה. השר יריב לוין פנה לכל חברות התעופה ואנחנו בודקים מולן כדי להיות מוכנים וכדי שאלינו יחזרו ראשונים. חברת היינאן הסינית כבר בוחנת טיסות לארץ באוקטובר. חברת יונייטד גם היא בודקת איך היא מגדילה פעילות כבר בקיץ הקרוב. יש חברות כמוה שבוחנות את האפשרות לחודשים יוני ויולי. וויז גם רוצים לדעת מה התכנון של מדינת ישראל ליום שאחרי".

הלוי מציין כי "בנורבגיה הודיעו שיבטלו את כל המסים הקיימים כדי שחברות התעופה יחזרו למדינה וזה מדהים, אנחנו חייבים לנקוט צעדים כאלה ולהביא את חברות התעופה כמה שיותר מהר. אנחנו רק מחכים לאוצר, אבל זה מאוד איטי. זה יהיה בשלבים, זה לא יהיה במכה אחת אבל זה יקרה, אנחנו צריכים להגיע לזה מוכנים וחשוב להיות ראשונים".