שוטרים בבני ברק
שוטרים בבני ברקצילום: תומר נאוברג פלאש 90

סגר לטובת תושבי בני ברק או לנוחיות הערים השכנות? בעיתון 'המבשר' נטען הבוקר (א') כי במסגרת הסגר בותרה בני ברק לשני חלקים רק כדי לאפשר לתושבי ערים אחרות לחלוף בנוחות ברחוב ז'בוטינסקי החוצה את העיר.

"לפי המידע המדווח על ידי תושבי העיר המסוגרת, המשטרה מונעת יציאת כלי רכב מהשכונות פרדס כץ וקרית הרצוג באופן מוחלט, כולל עבור תושבים המעוניינים להגיע לחנויות בתוך בני ברק עצמה, כדי להצטייד במצר כי מזון ובמוצרי צריכה בסיסיים לקראת החג", נטען בעיתון.

חלק מהעדויות ציטטו את הטענות הבאות: "תושבים רבים מהשכונות הללו קיבלו תווי קניה לרשת 'יש' למשל, ואינם יכולים לממש אותם, כי המשטרה אינה מאפשרת יציאת כלי רכב מהשכונות הללו. נגזר עליהם לצעוד רגלית מרחק רב, ולאחר מכן לחזור את כל המרחק הזה כשהם נושאים עמם סלי קניות עמוסים במוצרים לחג.

"כמו כן הם אינם יכולים לאסוף חבילות 'קמחא דפסחא' וכדו', למרות שלפי הוראות הממשלה, ההסגר אמור להיות מוטל על בני ברק כולה.

לדבריהם, הסיבה היחידה שבגינה פוצלה העיר לשני חלקים, אינם בריאותית ולא קשורה בכלל לענין השמירה על כללי משרד הבריאות, אלא רק כדי להשאיר את ציר ז'בוטינסקי פתוח, לטובת תושבי הערים האחרות באזור.

"זה לא שאין דרכים חלופיות", צוטט ב'המבשר' תושב פרדס כץ שניזוק קשות מהסגר המוטל על שכונתו. "יש את כביש 'אם המושבות', וישנם כבישים נוספים שאפשר לעבור דרכם. זה פשוט ענין של נוחות של תושבי ערים אחרות, שלמענם מגבילים את תנועת התושבים של בני ברק בתוך העיר עצמה, בניגוד חמור להחלטת הממשלה, וללא כל היגיון.

"אנחנו פועלים מול המשטרה כדי לשנות את רוע הגזירה, ואם הפניות שלנו לא יקבלו מענה הולם, נשקול עתירה מהירה לבג"ץ שיוציא צו מניעה על כל נושא הטלת הסגר על העיר".