השר נפתלי בנט
השר נפתלי בנטצילום: ערוץ 7

שר הביטחון, נפתלי בנט, מספר על המגעים הקואליציוניים שמתקיימים כמעט ללא נוכחות מפלגתו ועל הסיכוי ש'ימינה' תמצא את עצמה מחוץ לממשלה הבאה.

על התיאום והקשר של צוותי המו"מ של הליכוד עם מפלגתו 'ימינה', אומר השר בנט: "יש מגעים מאוד מצומצמים. ראש הממשלה צריך לקבל החלטה לאן הספינה הממשלתית שטה, לכיוון של מינוי שופטים עם הטיה שמאלה ואקטיביסטים, כפי שזה נראה עכשיו כי הועדה למינוי שופטים בידיים מלאות של הצד השמאלי של הממשלה, אז אין לנו עניין במצב כזה. אם זו ממשלה שנוגדת את כל מה שאנחנו מאמינים אנחנו לא חייבים להיות בה. אנחנו רוצים להיות בממשלה שבה גם אם לא נקבל את כל תאוותנו, ערכינו יבואו לידי ביטוי ותהיה לנו איזו השפעה. אנחנו מבינים שזה לא הכיוון ונראה. ראש הממשלה יחליט איזו ממשלה הוא בונה ואנחנו נחליט אם להצטרף".

על קביעתו לפיה לא יקרה דבר אם הוא לא יהיה שר בממשלה הבאה ואם מפלגתו תשב באופוזיציה נשאל השר בנט אם אכן אלו פני הדברים, שהרי דווקא כשהממשלה פונה שמאל יש להישאר ליד הגה ההנהגה ולהציל את שניתן. על כך הוא משיב: "זה בתנאי שהיד על ההגה. אני תמיד מאמין שהשפעה הגדולה יותר היא כשאתה בממשלה. מאז שאני בפוליטיקה עשיתי כל מאמץ להיות בממשלה והצלחנו מאז 2013, אבל יש גבול. אם אין לנו יד על ההגה והאוטובוס נוסע לכיוון מנוגד לכל מה שאנחנו מאמינים אז אין לנו זכות להישאר באוטובוס. צריך לצאת ולהגיד שהאוטובוס נוסע לכיוון לא נכון".

ומהו הסדין האדום? האם מינוי ניסנקורן לתיק המשפטים? האם הריבונות? "אני לא הולך להגיד עכשיו. בסוף הציבור יודע לזהות ממשלת ימין מרכז או שמאל. נראה איזו ממשלה יצאה ומה ראש הממשלה יכריע ונקבל החלטה. נעשה רק את הדבר הנכון ולפעמים הדבר הנכון הוא דווקא להיות בחוץ כדי להגיד שהממשלה לא הולכת לכיוון הנכון. חד משמעית אני מעדיף להיות בממשלה, אבל לא בכל מחיר".

ובאשר לחלוקת התיקים בתוך הממשלה כאשר מדובר במפלגה בעלת ארבעה ראשים ומספר התיקים הצפוי להיות מוצע להם הוא רק שניים, אומר בנט כי "ברגע שהממשלה זזה לכיוון הנכון כל השאר יפתר". האם המשמעות היא רוטציה בין הארבעה? "הכול יכול להיפתר אם זו ממשלה נכונה", שב בנט על קביעתו.