לוחמים בחטיבת הנח"ל. ארכיון
לוחמים בחטיבת הנח"ל. ארכיוןצילום: דובר צה"ל

93 חיילים המשרתים בגדוד 932 של חטיבת הנח״ל נכנסו לבידוד אחרי שנגד כשרות יצא הביתה ונפגש עם אנשים בניגוד להנחיות.

בגלי צה"ל דווח כי כשחזר לבסיס חתם על הנגד על הצהרה כאילו שמר על ההנחיות, אך בהמשך נחשפה האמת.

במשך ימים הכין הנגד אוכל לגדוד ובא עם חיילים רבים במגע, אך אז הוא אובחן כחולה בנגיף הקורונה והביא להכנסתם של החיילים לבידוד.

נציין כי כלל הלוחמים ביחידות צה"ל השונות נמצאים בבסיסיהם כבר מספר שבועות במה שמכונה "עוצר יציאות" אשר צפוי להימשך לפחות עד לאחר חג הפסח, במטרה למנוע את הידבקותם בנגיף הקורונה.

אולם, בעוד הלוחמים סגורים בבסיסים מאפשר צה"ל לנגדים וקצינים בקבע לצאת ולהיכנס לבסיסים בלי הפסקה, דבר שחושף את החיילים לסכנת הידבקות בנגיף.

מדובר צה"ל נמסר: "גדוד 'גרניט' נמצא בימים אלה בעיצומה של תקופת אימון, המתקיים בבסיס אל פוראן ברמת הגולן ובשטחי האש במרחב. השבוע התגלה בגדוד איש קבע שחלה בוירוס הקורונה. מיד עם היוודע המקרה, בוצע תחקיר מקיף ומעמיק על ידי המפקדים וגורמי הרפואה במטרה לאתר את כלל המשרתים אשר באו עמו במגע. כלל המשרתים הללו הוכנסו לבידוד ביחידה במתחמים ייעודיים, בהם עוברים מעקב יומי ובדיקות קורונה יזומות על מנת לשלול הדבקויות. הגדוד ממשיך להתאמן, לשפר את מוכנותו ללחימה וכשירות המסגרת לא נפגעה כתוצאה מכך".

עוד נמסר, "הגדוד פועל על פי הנחיות הצבא ומשרד הבריאות ובמקביל פועל לשיפור וטיוב שהות החיילים בבסיס, באמצעות שיחות מפקדים יומיות ומתן שירות ומענה מיטבי לפרט. באשר לתמונות שהועברו, רוב פעילות החיילים מתבצעת בשטחים הפתוחים כולל האימונים, שיחות, ארוחות ועוד. ישנה הקפדה על כללי ההתנהגות בעקבות מגפת הקורונה, אך ישנם אירועים חריגים המטופלים משמעותית וכן מנוצלים להסברה. תבוצע אכיפה הדוקה יותר והמשך הגברת המודעות בקרב המפקדים והלוחמים".