הרכב שנפגע
הרכב שנפגעצילום: ישראל נקי

מגבלות הקורונה לא מונעות ממחבלי האבנים בכביש 446 להמשיך לפגוע ברכבים יהודים. ביום שלישי האחרון יידו ערבים אבן לעבר רכב יהודי שנסע סמוך לישוב נילי.

האבן פגעה בשמשת הרכב מול מקום מושבו של הנהג, חדרה לרכב ואך בנס הנהג עצמו לא נפצע.

הנהג, ישראל נקי, תושב אבני חפץ בן 24, נשוי ואב לילד, נסע באותו יום אחה"צ מביתו לכיוון חווה חדשה בבנימין. קצת לאחר השעה 16:30, בעודו נוסע בכביש 446 סמוך לישוב נילי, יידו המחבלים אבן לעבר רכבו.

לדבריו "האבן עפה אל הרכב, ופגעה בול מול המקום של הנהג, ממש בקו ישר. בנס האבן נעצרה בהגה ולא פגעה בי, ואז המשיכה 'לטייל' עוד קצת ברכב עד שנפלה לרגלי המושב שליד הנהג. התקשרתי למשטרה וחיפשתי מקום בטוח לעצור בו".

לאחר 500 מטר עצר נקי סמוך לעמדת צה"ל, וקרא לחיילים. למקום הגיעו גם השוטרים שהזעיק. נקי תיאר להם את הפיגוע והסביר כי לא הזיז את האבן ממקומה. גשש צבאי וחוקר משטרה הגיעו גם הם למקום, והאבן נלקחה. לאחר מכן הגיש נקי תלונה בתחנת המשטרה הסמוכה למחסום קרית ספר.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו מסר "מדובר באירוע בסיכון גבוה ביותר לפגיעה חלילה בחיי אדם, שכן המחבלים יידו את האבן לכיוון מרכז גוף האדם, ואכן שם פרצה האבן את השמשה הקדמית. אך בנס נהדפה האבן מההגה ולא פגעה בגוף הנהג וגרמה לפגיעה ישירה חמורה בגוף או גם לפגיעה כתוצאה מאבדן שליטה על הרכב. מדובר באירוע שני תוך ימים מספר של יידויי אבן מסכנת חיים באותה הנקודה. על הצבא לפעול בכל האמצעים כדי לעצור את החוליה, כי בינתיים הנוסעים נסמכים על נס".

נזכיר כי מדובר בכביש בו מתרחשים פיגועים כאלו לעיתים קרובות. לפני כחודש השליך מחבל סלע לעבר רכב יהודי סמוך לישוב ניל"י בנימין. הסלע חדר לרכב דרך השמשה הקדמית, וחצה את הרכב לכל אורכו. אולם המחבלים לא הסתפקו בפגיעה, אלא התחילו מרדף רכוב אחרי הרכב הפגוע. נהגת הרכב הצליחה להימלט, והגישה תלונה למשטרה.

כשבועיים לאחר הפיגוע המשולב האמור נתפסה חוליית מיידי אבנים על ידי הצבא. לוחמי צה"ל ירו לעבר המחבלים, אחד המחבלים מת מפצעיו ואילו השני הצליח להימלט. כאמור, פיגועי האבנים בכביש 446 ממשיכים עד עתה.